خمین - ایرنا - کتاب « دختر مهتاب» جدیدترین اثر « پرستو مختار» نویسنده اهل خمین که با نگاهی نو به اعتیاد زنان و دختران نوشته شده روز یکشنبه در مراسمی در دانشگاه پیام نور این شهرستان رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این کتاب که چند تن از  استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور خمین حضور داشتند، در خصوص این اثر بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

کتاب دختر مهتاب در سال ۱۳۹۸ توسط موسسه آموزشی تالیفی «ارشدان » در ۲۸۴ صفحه، شمارگان یکهزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.
رمان دختر مهتاب  ادامه داستان کتاب « زندگی آرام » اثر دیگر نویسنده است که در آن علت‌های گرایش مردان به مصرف مواد مخدر بررسی شده است.
نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: استقبال از کتاب  زندگی  آرام سبب شد تا اقدام به ادامه آن داستان و خلق دختر مهتاب کنم ،با همان موضوع اعتیاد که سرچشمه بیشتر معضلات اجتماعی است.

موضوع این کتاب مسائل خانوادگی و اجتماعی است و نویسنده تلاش کرده با دیدگاه جامعه شناسی علت‌های گرایش دختران جوان به مصرف مواد مخدر را بیان کند.
در رمان دختر مهتاب به نقش خانواده و دوستان در اعتیاد دختران و نقش آنها به بهبود دختران معتاد پرداخته است.
راوی داستان ، دوست دختری است که در اعتیاد گرفتار شده و تلاش می کند دوست خود را از این دام نجات دهد.
نویسنده در این رمان بلند وضعیت دختران و زنانی که مواد مخدر مصرف می کنند را به تصویر کشیده است.
در بخشی از کتاب آمده است:« می دونست چی شده. نزدیکش رفتم. با دیدن رنگ پریده و چشمان به گود نشستش، دلم یه طورایی شد داشت زجر می کشید اما مقاومت می‌کرد. انگار عادت داشت به خماری کشیدن. آب دهنمو قورت دادم  و سعی کردم به خودم مسلط باشم.»
نویسنده نقش خانواده در پذیرش دختران آسیب دیده را اینگونه بیان می کند: « مامان باباش خیلی منطقی با ماجرا برخورد کردند و این کار منو آسون کرد،با شناختی که ازشون داشتم خیلی راحت تونستم همه اون چیزی رو که برای شادی اتفاق افتاده بود، براشون بگم.
خیلی تلاش کردم تا به اندازه کافی آمادشون کنم، وقتی همدیگرو دیدند، عکس العمل ناخوشایندی ازشون سرنزنه.البته اولش جا خوردند که  طبیعی بود اما بعدش قبول کردند که این اتفاق برای هر کسی ممکنه پیش بیاد. کافیه از خودمون غافل بشیم . خطر در همه جا در کمینه .
این ما هستیم که با هشیاری و مراقبت بیشتر، هر چیز گمراه کننده سر راهمونو باید کنار بزنیم تا زندگی آرامی داشته باشیم.»
پرستو مختار متولد سال ۵۷ در خمین، در کنار نویسندگی هنرهای دیگری نظیر طراحی و نقاشی را انجام می دهد و تا کنون سه نمایشگاه نقاشی به صورت انفرادی و جمعی برگزار کرده است.
وی نویسندگی را از سال ۸۵ به شکل حرفه ای شروع کرده  و کتابهای ریحانه و زندگی آرام را به چاپ رسانده است .
کتاب زندگی آرام در سال ۹۳ رتبه برتر یازدهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری را کسب کرد.
کتاب ریحانه با موضوع دفاع مقدس نیز به چاپ دوم رسیده است.

خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.