شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیاز اصلی ورزش قهرمانی استان را حضور حامیان مالی دانست و گفت: صنایع حمایت از ورزش استان را مورد توجه جدی قرار دهند.

حمید کریمی شامگاه سه‌شنبه در شورای عالی ورزش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان هم‌اینک ۴۹ تیم در لیگ‌های مختلف کشور دارد.

وی افزود: تیم بسکتبال چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر ایران و حضور تیم فوتسال استان در لیگ دسته یک کشور از مهمترین تیم‌های حاضر استان در لیگ‌های ملی است.

کریمی تصریح کرد: ادامه حضور و کسب موفقیت‌های ملی و جهانی تیم‌های چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر نیاز به حمایت مالی جدی دارد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود تا صنایع چهارمحال و بختیاری به خصوص صنایع مادر مانند فولاد، سیمان و پتروشیمی برای حمایت از این تیم‌های موفق ورزشی اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حمایت شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد از طرح ورزش محلات اقدامی شایسته در راستای ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های ورزشی مرکز استان است.

وی گفت: رونق ورزش در فضای باز محله‌ای و خارج از فضاهخای بسته ورزشگاهی با رویکرد بازی‌های بومی محلی جزو مزیت‌های قابل توجه طرح ورزش محلات است.

کریمی تاکید کرد: ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه، مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اهداف اجرای طرح ورزش محلات در شهرکرد است.

وی افزود: امیدوار است بتوان طرح ورزش محلات را در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری اجرایی و در راستای رونق آن تلاش جدی کرد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: آرامش، آب و هوای مطبوع، کوه‌های سربه‌فلک کشیده، ارتفاع بالا و میزان اکسیژن موجود در هوای چهارمحال و بختیاری باعث شده تا این استان بتواند برای افزایش جذب گردشگر ورزشی داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کند.

فرهاد رئیسی دهکردی تصریح کرد: حمایت شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد از طرح ورزش محلات در راستای هویت‌‎بخشی به محله‌های مرکز چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی یادآور شد: البته برای اجرای بهتر و موفق‌تر این طرح بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری همکاری، تعامل و همراهی لازم را داشته باشند.

رئیسی دهکردی اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد طرح‌های ورزشی دیگر در حوزه‌های سلامت و گردشگری شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: طرح جاده سلامت در زیر کوه تهلیجان به طول یک کیلومتر، طرح پاکوب کوه تهلیجان، طرح کلبه‌های سلامت و بسیاری طرح‌های دیگر از مهمترین اقدامات شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد با هدف ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های ورزشی، سلامت و توریسی در مرکز چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند از اعتبارات هزینه‌ای خود برای ورزش استفاده کنند.

علی شهریارپور تاکید کرد: مجوزهای استخدامی مرتبط با قهرمانان مدال‌آور ورزشی براساس قانونی با اولویت پیگیری و اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از رؤسای هیات‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند فعالیت‌ها، افتخارآفرینی‌ها، مشکلات، مزیت‌ها، پتانسیل‌ها، نقاط قوت و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۶۰ هزار ورزشکار دارد که تعدادی از این ورزشکاران در میادین ملی و بین‌المللی موفق به کسب مدال شده‌اند.