اراک - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال کالای منقول در کشور به فروش رسیده که این میزان با رشد ۹۷ درصدی همراه است.

«جمشید قسوریان» عصر چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، افزود:  ۲۵ هزار میلیارد ریال کالا در این سازمان وجود دارد.

وی بیان کرد: شمار انبارهای کشور از ۲۵ مورد در سال ۹۶ به ۸۶ فقره برای تحویل کالا، رصد، نگهداری و تعیین تکلیف آن‌ها در سال جاری رسیده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: ۷۰ هزار پرونده متروکه از ۲ سال گذشته در این سازمان تعیین تکلیف شده است.

قسوریان جهرمی اظهار داشت: بحث تحویل کالاهای خاص به نهادهای حمایتی در دستور کار جدی قرار دارد.

وی تاکید کرد: پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در امور باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای ریشه کنی معضل قاچاق کالا باید همه دست در دست هم دهند.

استاندار مرکزی هم در این نشست با تشکر از حضور گسترده و مقتدرانه مردم این استان در راهپیمایی میثاق با رهبری گفت: مردم ولایت‌مدار استان مرکزی به‌صورت خودجوش وارد میدان شدند و بار دیگر برگ زرینی بر افتخارات خود اضافه کردند.

سید «علی آقازاده» افزود: دشمنان توطئه بزرگی علیه مردم ایران به‌کار گرفته بودند اما با درایت و هوشیاری این توطئه‌ها در نطفه خفه شد.

وی بیان کرد: مردم ولایت‌مدار استان مرکزی بار دیگر انزجار خود را از دشمنان انقلاب اسلامی و همبستگی خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی فریاد زدند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فروش اموال تملیکی این استان نسبت به سال قبل چهار برابر افزایش داشته که امید می‌رود این مهم تا پایان سال جاری افزایش بیشتری داشته باشد.

آقازاده افزود: پراکندگی انبارهای اموال تملیکی در استان یک معضل جدی است که انتظار می‌رود با سفر مدیرعامل سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی این مهم حل شود زیرا این مشکل خسارت‌های زیادی را به استان تحمیل می‌کند.

وی اضافه کرد: این استان یکی از مناطق پرتردد و بین راهی کشور محسوب می‌شود و در زمینه کشف کالای قاچاق با توفیقات خوبی همراه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ساوه و دلیجان معبر ورودی این استان است و بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی دارای ایست و بازرسی است اما، در این مناطق انبارهای لازم برای کشف کالاهای قاچاق وجود ندارد.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: کشف کالاهای قاچاق این استان در سال جاری به لحاظ ریالی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: کشف کالای قاچاق نیز با افزایش ۱۶۵ درصدی و کشف خودروهای حمل کننده کالاهای قاچاق ۲۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت:  ۲ انبار به مساحت پنج هزار متر مربع در این استان وجود دارد که دارای قفسه‌بندی نیستند.

« امیرمحمدپور» افزود: ۵۰ درصد از فضای انبارهای این استان را ظن قاچاق تشکیل داده که این رقم بالاست.

وی بیان کرد: ۵۱۰ پرونده ورودی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی ادامه داد: ۲۵۰ پرونده تاکنون در سال جاری به فروش رسیده و ۲۵۰ پرونده نیز استرداد شده است.

محمدپور افزود: ۱۱۰ میلیارد ریال در سال جاری فروش صورت گرفته که ۱۰۰ میلیارد ریال استرداد صورت گرفته و پنج میلیارد ریال نیز کالاهایی که سریع فاسد می‌شدند نیز انهدام شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.