مهاباد- ایرنا- نمایش «شورباو قه‌ل» (سوپ بوقلمون) به کارگردانی «محسن ضیایی» با حضور جمعی از علاقه‌مندان به هنر تئاتر در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد به روی صحنه رفت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: «شورباو قه‌ل» کاری از گروه نمایشی «روانگه» روایت یک داستان کمدی روسی در زمان جنگ است که موضوع رنگ عوض کردن انسان‌ها در زمان و شرایط مختلف را نشان می‌دهد.

امید خاکپور با بیان اینکه این نمایش پنج بازیگر اصلی دارد، ادامه داد: «دیلان قهرمان‌پور»، «سلام عیسی‌زاده»، «رزگار عبداللهی»، «کسری ضیایی» و «رحیم شریفیان» در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره اینکه «سید امیر رستگار مطلق» نویسنده و «ابوبکر باستانی» ترجمه داستان این نمایش را برعهده دارند، اضافه کرد: «افشین مولودی»، «میدیا کریم‌پوری»، «داود میهن‌دوست» و « پژمان علی‌پور» به ترتیب در بخش‌های مدیر صحنه، منشی صحنه، نورپرداز و طراح پوستر در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.

خاکپور اضافه کرد: «شورباو قه‌ل» یک نمایش ۶۵ دقیقه‌ای است که تا هفتم آذرماه هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ در محل سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد واقع در انتهای پارک «شیخ شلتوت» به روی صحنه می‌رود.

مهاباد با داشتن هنرمندان خلاق در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنرهای نمایشی در آذربایجان‌غربی مطرح است.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده رسمی در آذربایجان‌غربی و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را به خود اختصاص داده‌است.