تهران- ایرنا- رئیس پژوهشکده آموزش باز و از دور پیام نور گفت: در نخستین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی ایران که تلفیقی از دو رویکرد آموزش حضوری و الکترونیکی(ترکیبی) است، ۳۰۰ مقاله دریافت شد.

بهمن زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره نخستین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی ایران اظهار کرد: این کنفرانس با محوریت "آموزش ترکیبی" روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۹۸ توسط پژوهشکده آموزش باز و از دور  برای اولین بار در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

وی افزود: نخستین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی ایران با شرکت ۱۲۰ نفر برگزار شد و از ۸۰ مقاله منتخب، ۳۰ مقاله شامل هشت ارائه در نشست تخصصی، ۱۱ مقاله به شکل پوستر و ۱۱ مقاله به صورت چاپ در مجموعه مقالات ارائه شد.

زندی خاطرنشان کرد: در فرایند اجرای این کنفرانس ۳۱ عضو هیات علمی با مرتبه استادیاری، دانشیاری و استادی به عنوان عضو کمیته علمی از دانشگاه های کشور مشارکت داشتند.

دبیر نخستین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی ایران با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف در این کنفرانس خاطرنشان کرد: ۲ کارگاه با  عنوان "ترکیب شبکه های اجتماعی در محیط یادگیری" و کارگاه آموزش و یادگیری ترکیبی زبان، در روز اول و ۱۲ سخنرانی با عناوین "معماری فرهنگی و دانشگاه باز ترکیبی"  ،"یاددهی-یادگیری ترکیبی" ،"تجربیات یادگیری و آموزش ترکیبی در علوم پزشکی و تربیت معلم" ،"یادگیری و آموزش ترکیبی در آموزش زبان و ادبیات" ، "کاربرد رویکرد آموزش ترکیبی در ادبیات فارسی"، "یادگیری و آموزش ترکیبی در علوم پایه" "کاربرد یادگیری ترکیبی در رشته زمین شناسی" و "کاربرد آموزش ترکیبی در آزمایشگاه زیست شناسی" ،"یادگیری و آموزش ترکیبی در علوم تربیتی و جغرافیا" ،"تاثیر محتوای ترکیبی بر هوش فضایی دانش آموزان" و "به کارگیری داده های منبع-باز در ارتقا و آموزش جغرافیا  در روز دوم ارائه شد.

زندی « آموزش ترکیبی» را رویکرد جدید آموزشی دانشگاه پیام نور دانست و یادآور شد: دانشگاه پیام نور، به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایران، تاکنون نقش مهمی در گسترش آموزش عالی و تحقق عدالت آموزشی داشته است. این دانشگاه با استفاده از دو رویکرد آموزش حضوری و الکترونیکی(ترکیبی) امکان تحصیل جوانان در نزدیکی محل زندگی آنها را فراهم آورده است. 

رئیس پژوهشکده آموزش باز و از دور پیام نور اعلام کرد: در سال‌های اخیر برنامه ریزان دانشگاه تصمیم دارند با جایگزینی رویکرد نوین آموزش ترکیبی به عنوان رویکرد مترقی آموزش عالی در قرن بیست و یکم، روح جدیدی به کالبد دانشگاه دمیده و کیفیت آموزشی آن را بیش از پیش اعتلا بخشند. اکنون شرایطی وجود دارد که این دانشگاه با توجه به رویکرد آموزشی برتر جهانی، یعنی آموزش ترکیبی، بر کیفیت آموزشی خود بیفزاید.