به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در نشستی با رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: در طرح سنجش باید علاوه بر افزایش سطح پوشش تحصیلی، رسیدگی به مشکل بازماندههای طرح سنجش و افزایش سطح پوشش پیشدبستانی نیز مورد توجه باشد.
وی افزود: در خصوص پوشش پیشدبستانی کارهای خوبی انجامشده و در حال حاضر ۵۰ درصد این پوشش هدفگذاری شده است؛ بنابراین باید در آینده تا سطح ۱۰۰ درصدی انجام شود.
حسینی ادامه داد: شناسایی مشکلات کودکان قبل از ورود به مدرسه و حتی در سنین کمتر که در میانگین جهانی این مداخلات از سه سالگی و جزو برنامههای آشکار است، باعث میشود در مداخلات حرفهای و در رفع برخی از مشکلات، هزینههای درمانی کاهش و بهرهوری افزایش یابد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: ضروری است دریافت و ارسال اطلاعات آماری با حوزه آموزش ابتدایی بهصورت آنلاین انجام شود.
وی در خصوص آموزش فراگیر اظهار داشت: سیاست قبلی این سازمان در خصوص سند تحول بنیادین، چرخش از حالت تفکیک به تلفیق و از حالت تلفیق به فراگیر بوده است؛ لذا باید از حالت تلفیق خارج و به سمت فراگیرسازی برود.
حسینی خاطرنشان کرد: سیاستهای این سازمان مانند برنامه بوم، سند تحول بنیادین و برنامه تدبیر الزاماتی دارد که باید رعایت شود. در این راستا معلم مرجع، اتاق مرجع و استانداردسازی نرم کلاس به معلم، محیط فیزیکی و آماده کردن کتابهای مناسبسازی شده از ضروریات آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی در پایان اضافه کرد: تمام مواردی که در این جلسه مطرح شد در قالب تفاهم نامهای تنظیم و در آینده نزدیک اساس کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.