سمنان- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به اینکه بازرسی‌ها نباید بازدارنده اجرای طرح‌ها باشد گفت: انجام بازرسی‌ها باید هشداردهنده و به منظور رفع نقص‌ها باشد.

سید مسعود سیادتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برخی مطالب پیرامون تشکیل پرونده توسط اداره کل بازرسی استان سمنان در روند بازرسی‌های انجام شده از شورای شهر و شهرداری سمنان اظهار کرد: تشکیل پرونده در اداره کل بازرسی استان سمنان یک مساله حاشیه‌ای است و باید از سازمان بازرسی به دلیل دقت نظر در بسیاری از امور تشکر شود.
وی افزود: مطالبه و خواسته ما این است که نباید مته‌های قانونی را بر خشخاش اجرا بگذارند.
سیادتی با اشاره به اینکه مته‌های قانونی بر خشخاش اجرا سبب آسیب به امور اجرایی می‌شود، گفت: در اجرای طرح‌ها هرچند که با دقت و ظرافت نظر عمل شود، بازهم در لابه لای این کارها خطاهای ضعیف و درشت پیدا می شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها نباید بازدارنده از اجرای طرح‌ها باشد، ادامه داد: بازرسی‌ها باید هشداردهنده برای رفع عیب باشد و امید است سازمان بازرسی به خوبی به این وظیفه خود عمل کند.
رئیس شورای شهر سمنان بیان کرد: احضاریه‌ها ممکن است در خصوص بودجه‌ها، هزینه‌کردها، حسابرسی‌ها و پرداخت‌ها باشد اما خطاب به سازمان شهرداری است و شخص خاصی مدنظر نیست.
وی خاطرنشان کرد: حتی اگر یک شهروند در جوی آب افتاده و پایش دچار آسیب شود، شهردار باید به دادگاه برود و پاسخگو باشد.

سیادتی با اشاره به اینکه این‌ها مسائل طبیعی فعالیت و کار در حوزه مسائل شهری است، عنوان کرد: دامن زدن به این مسائل یک عامل بازدارنده است و رسانه‌ها نیز باید در برخورد با این موارد دقت نظر داشته باشند.

رئیس شورای شهر سمنان گفت: گسترش شایعات در فضای مجازی یک امر طبیعی است که البته سبب ایجاد اختلالاتی در اجرای طرح‌ها می‌شود و در این میان رسانه‌ها بر اساس وظیفه خود باید سره را از ناسره تشخیص داده و به پایان بخشیدن شایعات کمک کنند.