اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۷۲ و سه دهم درصد یارانه‌بگیران این استان معادل ۳۱۹ هزار و ۹۱۱ خانواده مشمول طرح کمک معیشتی دولت از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین شده‌اند.

«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد حدود ۵۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۴۸ نفری استان مرکزی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: جمعیت یارانه‌بگیر این استان نیز ۴۴۲ هزار و ۴۴۶ خانوار معادل ۹۴۸ هزار و ۲۰۷ نفر است که یارانه‌بگیران استان مرکزی نیز ۶۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مردم این استان برای پیگیری کمک هزینه معیشتی دولت از مراجعه حضوری به این اداره کل و سایر دستگاه‌های دولتی بپرهیزند.

آبایی‌هزاوه افزود: شمار زیادی از مردم در ۲ روز گذشته به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و ادارات شهرستانی مراجعه کرده اند اما با مراجعه حضوری امکان هیچ کمک و پیگیری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیگیری کمک معیشتی دولت تنها از طریق شماره پیامکی اعلام شده، امکان‌پذیر است، اظهار داشت: سرپرست خانوارهایی که پس از سه مرحله واریز کمک معیشتی دولت، پولی به حساب آنها واریز نشده باید از شماره تلفنی که به نام خودشان است، کد ملی خود را به شماره #۶۳۶۹* ارسال کنند.

آبایی‌هزاوه اضافه کرد: سرپرستان خانوار پس از ۲۴ ساعت کد رهگیری دریافت می‌کنند و این افراد می‌توانند از پنجم آذرماه جاری در سامانه حمایتی دولت ثبت نام کنند و درخواست آنها پس از ۲۰ روز از طریق پیامک اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای جاماندگان از ثبت‌نام یارانه و یا حذف شدگان یارانه نیز تدابیر لازم را اندیشیده و در این خصوص نیز پیامکی از اول دی ماه امسال راه اندازی و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: افرادی که یارانه آنها در سال جاری حذف شده نیز باید از طریق سامانه یارانه  اقدام‌های لازم را انجام دهند.

 در طرح کمک معیشتی دولت، سهم خانوار یک نفره ۵۵ نفره هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در ماه است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و  بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.