پکن- ایرنا- رییس جمهوری چین با اشاره به ضرورت پایبندی به نظام سوسیالیسم با ویژگی چین بر ادامه حرکت کشور در چارچوب اصلاحات تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «شی جین پینگ» روز چهارشنبه در یازدهمین نشست کمیسیون تعمیق همه جانبه اصلاحات در پکن تاکید کرد: در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین نه تنها پیرامون دستاوردهای نظری و عملی حزب در زمینه تعمیق اصلاحات نتیجه گیری شد، بلکه طراحی در سطح بالا برای تعمیق اصلاحات در عصر جدید نیز تنظیم شد.

وی گفت: باید توانمندی سیستم مدیریت کشور را به پیش سوق داد و از طریق اصلاحات، خودآگاهی در پیشبرد نظام کشور و سیستم مدیریت کشور را تقویت بخشید و اصلاحات با محوریت توانمند سازی نظام را به طور همه جانبه تعمیق بخشید.

رییس جمهوری چین افزود: باید اقدامات مهم برنامه ریزی شده در چهارمین پلنوم مرکزی را به موقع در دستور روزانه کار قرار داد، کارهای مربوط به مدیریت کشور و پاسخگویی به نیاز مردم برای رسیدن به زندگی بهتر را مورد بررسی قرار داده و به آن سامان داد باید اقدامات گوناگون اصلاحات را به طور مطلوب به یکدیگر پیوند داد و دستیابی به نتایج واقعی را تضمین کرد.

لی که چیانگ، وانگ هو نینگ و هان جنگ از اعضای دایمی دفتر سیاسی و معاونین کمیته تعمیق همه جانبه اصلاحات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این نشست گزارشی از اخرین وضعیت اصلاحات در چین ارایه کردند.

در این نشست، اسنادی مانند سیستم تکمیل نظام حفاظت از کشاورزی، اصلاحات نظام تامین پزشکی و درمانی بررسی و به تصویب رسید.