تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

مسکو – ایرنا –در هفته پیش رو در روسیه چندین برنامه مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود و طبق معمول تنی چند از مقامات سیاسی و امنیتی جهان برای دیدار با همتایان روس خود به این کشور سفر می‌کنند.

در ادامه نگاهی به برنامه های هفته جاری در روسیه خواهیم انداخت.

پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری روسیه و چین روز دوشنبه در حالت ارتباط ویدئویی مستقیم خط لوله گاز «سیلا سیبری» را راه اندازی می کندن این خط لوله قرا است گاز روسیه را به چین بفرستد.

گفته شده این خط لوله می تواند سالانه 38 میلیارد مترمکعب گاز منتقل کند البته ظرفیت آن میتواند تا 60 میلیارد مترمکعب هم افزایش یابد.

روسیه و جمهوری آذربایجان توافقنامه ادامه رایزنی‌ها در سال ۲۰۲۰ را امضا می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه روزهای دوم و سوم ماه دسامبر (دوشنبه و سه شنبه هفته آینده) به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند تا در باکو با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان و المار محمدیارف وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کند.

در این دیدارها دو طرف درخصوص مسائل کلیدی توسعه روابط روسیه و جمهوری آذربایجان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و انسانی گفت‌وگو می کنند و وزیران امور خارجه دو کشور برنامه رایزنی های دو وزارتخانه در سال ۲۰۲۰ را امضا می کنند.
معاون وزیر راه ایران در راه مسکو

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای پیگیری توافقات و تفاهمات دو کشور  دوشنبه راهی مسکو خواهد شد.

وی روز سه شنبه با همتای خود «یوری آلکساندروویچ سوتکوف» دیدار خواهد کرد.

سفر آخر هفته‌ای لاوروف به اسلوواکی و ایتالیا
لاوروف روزهای پنجم و ششم ماه دسامبر (پنجشنبه و جمعه) برای شرکت در بیست و ششمین اجلاس وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا به براتیسلاوا پایتخت اسلوواکی سفر می کند. 
در این اجلاس همکاریهای کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در عرصه امنیتی و مقابله با چالش های موجود ازجمله مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا مرزی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وی سپس  راهی ایتالیا خواهد شد تا در پنجمین کنفرانس بین المللی به نام «گفت وگوهای مدیترانه ای رمی» شرکت و در آن سخنرانی کند

وزیر خارجه روسیه در حاشیه این کنفرانس چند دیدار دوجانبه ازجمله با وزیر امور خارجه ایتالیا خواهد داشت و دو طرف موضوعات همکاریهای دوجانبه مسکو و رم ازجمله مقدمات سفر رئیس جمهوری روسیه به این کشور در تابستان آینده را بررسی خواهند کرد.

 
گشایش نمایشگاه نقاشی‌های کودکان آمریکایی
نمایشگاه نقاشی‌های کودکان آمریکا با نام «هرج و مرج و نظم» در موزه پوشکین مسکو افتتاح شده است.
در این نمایشگاه نقاشی‌های کودکان و نوجوانان آمریکایی بین ۶ تا ۱۲ سال عرضه شده و این نقاشی ها با موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی بر روی کاغذ کشیده شده است.
این نمایشگاه تا پایان ماه دسامبر دایر خواهد بود.

نمایشگاه هنر در پشت پرده آهنین
نمایشگاه با موضوع هنر در پشت پرده آهنین و با عنوان «در پشت پرده آهنین هنر در شوروی و لهستان در سالهای ۱۹۴۵-۱۹۸۹» روز پنجشنبه در موزه هنرهای دکوراتیو و تجربی روسیه در مسکو گشایش یافته است.
در این موزه آثار نقاشی چند نقاش شوروی و لهستانی در موضوعات مختلف در معرض نمایش قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا روز ۱۵ ماه دسامبر (۲۴ آذر ماه) دایر خواهد بود.

نمایشگاه آثار هنری اولگ روشیانتسف
نمایشگاه آثار هنری اولگ روشیانتسف شامل چندین سردیس و عکس‌هایی از مجسمه‌های ساخته شده توسط این هنرمند روز یکشنبه در نگارخانه ترتیاکوفسکی افتتاح می‌شود.
اولگ روشیانتسف هنرمند شوروی و روسیه بود که یک سال پیش در سن  ۷۰ سالگی درگذشت و نگارخانه ترتیاکوفسکی مسکو تصمیم گرفت با عرضه آثار این هنرمند، از او تجلیل کند.
بسیاری از آثار روشیانتسف در دوره شوروی در نمایشگاه ها به دلیل مسائل و اختلاف سلیقه‌ای و ایدئولوژیکی عرضه نمی‌شد.
این نمایشگاه تا پایان ماه دسامبر دایر خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه گرافیک نقاشان رئالیست نیمه دوم قرن ۱۹ در مسکو
نمایشگاه گرافیک نقاشان رئالیست با عنوان «پیشروهای ناشناخته. گرافیک نیمه دوم قرن۱۹» در نگارخانه ترتیاکوفسکی افتتاح شده است.
در این نمایشگاه ۲۵۰ اثر هنری از ایلیا رپین، واسیلی سوریکوف، والنتین سوروف، ایوان کرامسکی و چند هنرمند دیگر در معرض نمایش قرار گرفته است.
در بخش گرافیک‌های قرن هجدهم و آغاز قرن بیستم هم در ترتیاکوفسکی آثار ایرینا شومانووا عرضه شده است.

نمایشگاه کتاب داستان‌های واقعی در مسکو  
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب داستان‌های واقعی نون/فیکشن از پنجشنبه و به مدت سه روز در مسکو گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه در گاستینی دوور در نزدیکی میدان سرخ برپا می‌شود و در آن ۲۹ کشور از جمله ایران شرکت دارند.

نمایش آثار ۴۰ سال تلاش "فرانچسکو اینفانتی" و "نونا کوریونووا  در مسکو

آثار چهل سال تلاش «فرانچسکو اینفانتی» و «نونا کوریونووا» در آرت موزه مسکو دایر شده است.
این نمایشگاه تا روز ۱۶ ماه فوریه سال ۲۰۲۰ (۲۷ بهمن ماه) دایر خواهد بود.