کابل - ایرنا - سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان اعلام کرد: نبرد ۴۵ روزه علیه تروریست های داعش در استان "اچین" سبب شد، دهها نفر از اعضای این گروه تروریستی کشته و یکهزار نفر از اعضای این گروه نیز با خانواده های خود به ارتش تسلیم شوند.

سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان  روز یکشنبه اعلام کرد که عملیات ضد داعش در منطقه «مامنددره» شهرستان «اچین» که یک و نیم ماه پیش آغاز شده بود، پایان یافته است.

«عطالله خوگیانی»  به رسانه های محلی افغانستان گفت: نبرد ۴۵ روزه علیه داعش سبب شد دهها نفر از اعضای این گروه تروریستی کشته و یکهزار نفر  از جنگجویان آنها نیز با خانواده های خود به ارتش تسلیم شوند.

منابع خبری افغانستان همچنین گزارش دادند: اکنون فرصت بازگشت خانواده های افغانستانی که در سال های گذشته  و در جریان حمله و تسلط داعش، مجبور به فرار از منطقه شده بودند، با ایجاد پاسگاه های امنیتی فراهم شده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز امروز گزارش داد: در عملیات نیروهای ویژه نیروهای ارتش قاری «امان الله» و قاری «آغانظر» از فرماندهان ارشد طالبان و  سه تروریست ازبکستانی در استان «جوزجان» کشته شدند.

طبق این گزارش؛ عملیات در شهرستان «مرادیان» استان جوزجان انجام شد که در آن ۱۶ عضو دیگر طالبان نیز کشته و هفت نفر دیگر هم زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان افزود: در این درگیری چهار سرباز ارتش به شهادت رسیده و سه تن دیگر هم زخمی شده اند.  درگیری با طالبان ساعت دو بامداد امروز آغاز شد و برای سه ساعت ادامه یافت.