به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در مراسم معارفه و تکریم حسین صیاد مدیر کل حراست سازمان تامین اجتماعی که با حضور مدیران و معاونان سازمان حراست کل کشور، قائم مقام و معاونان سازمان تامین اجتماعی و مدیران واحدهای تابعه این سازمان برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده در کشور را تحت پوشش دارد و از این جمعیت ۳ میلیون مستمری بگیر اصلی را تحت پوشش داریم که هر ماه از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
سالاری افزود: پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران از اولویت های اصلی سازمان تامین اجتماعی است. پرداخت منظم تعهدات موجب آرامش خاطر مخاطبان این سازمان می شود و تلاش می کنیم بازنشستگان از بابت پرداخت به موقع مستمری نگرانی نداشته باشند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ماهانه از طریق وصول حق بیمه منابع تامین می شود که با وجود هزینه ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی، یک هزار میلیارد تومان کسری منابع هر ماه داریم که از طریق سود شستا و منابع دیگر جبران می شود.
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد برای سازمان تامین اجتماعی هم بسیار مهم است، گفت: افزایش اعتبار دفترچه های درمانی از پیامدهای این برنامه است و در پی آن افزایش رضایتمندی و تکریم بیمه شدگان انجام می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هر ماه ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود، اظهار داشت: این هزینه ها در بخش مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد انجام میشود.
سالاری، عدم وابستگی به بودجه دولت را از شاخص های مهم سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: تامین منابع این سازمان از طریق وصول حق بیمه ها است و در بخش های درمان، مستمری و سایر هزینه ها مصرف میشود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص بخش اقتصادی این سازمان نیز گفت: این سازمان برای مصارف آینده خود از محل حق بیمه ها سرمایه گذاری کرده و در سال های گذشته به سمت بنگاهداری رفته است.
وی یادآورشد: البته با تاکید رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاهداری صندوق های بیمه ای، به سمت سهامداری می رویم که این برنامه نتایج خوبی هم برای سازمان دارد. این جابجایی با رعایت مصالح بیمه شدگان و کارگران انجام میشود.
این مقام مسئول با بیان اینکه ارائه خدمات به صورت غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی یک راهبرد است، گفت: ارائه آسانتر و سریعتر خدمات و کم هزینه تر آنها و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان از نتایج غیرحضوری کردن خدمات است.
سالاری گفت: توسعه حوزه آی تی نیاز به بهره گیری از جوانان خلاق و متخصص دارد. البته واحد حراست می تواند در شناسایی جوانان امین و با صلاحیت در این حوزه کمک نماید.
وی با اشاره به اهمیت حوزه حراست سازمان ها افزود: سازمان تامین اجتماعی حوزه فعالیت گسترده ای دارد. حراست کمک می کند که سیستم، شفاف تر و سالمتر باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با قدردانی از زحمات محمدحسن ضیغمی مدیر کل سابق حراست سازمان تامین اجتماعی در طول ۶ سال گذشته، برای حسین صیاد مدیر کل جدید حراست این سازمان آرزوی موفقیت کرد.