تهران- ایرنا- تفاهمنامه حج تمتع ۹۹ امضا شد،ظریف وارد استانبول شد،نوبخت: یارانه نقدی ۲۰ آذر به حساب خانوارها واریز می‌شود،ترامپ: کره شمالی خصمانه عمل کند همه چیز را خواهد باخت،سناتور دموکرات از آزادی شهروند آمریکایی توسط ایران تمجید کرد،حمله راکتی به اطراف فرودگاه بغداد و سناتور آمریکایی سعودی‌ها را عامل حوادث تروریستی علیه آمریکا دانست مهمترین خبرهای ۱۲ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی

**********

**تهران- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه نقدی آذرماه به جای بیست و ششم، ۶ روز زودتر یعنی ۲۰ آذرماه به حساب خانوارها واریز خواهد شد.
**تهران- رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: تکلیف "آندره آ استراماچونی" فردا مشخص خواهد شد و تلاش ما بر این است او را متقاعد به ماندن کنیم.

**اهواز - معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اراده دولت در مناطق سیل‌ زده و زلزله‌ زده بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات و آلام مردم این مناطق را رفع کند.

**تهران- تفاهم‌ نامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ (برابر با ۱۴۴۱ هجری قمری) بین رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان روز یکشنبه به امضا رسید.

**تهران- هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کار بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد سینمایی را آغاز کرد.

**بوشهر- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبازره با مواد مخدر گفت: هرچند برخی از افراد بیکاری را تنها عامل افزایش اعتیاد می‌دانند اما براساس شیوع شناسی انجام شده از مجموع دستگیرشدگان مواد مخدر بالای ۶۵ درصد شاغل هستند.

**تهران - معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری در نشست مشترک با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) راه‌اندازی استارتاپ‌های حوزه اجتماعی را راهی برای توسعه مشارکت مردمی در امور خیریه دانست.

**مشهد- شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در قالب طرح خرید حمایتی زعفران از کشاورزان این استان بیش از ۴۱ تن از این محصول را خریداری کرد.

**زنجان - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: راه آهن منطقه زنجان شامل محور و ایستگاه‌های آن که بخشی از راه آهن شمال غرب ایران است، به عنوان میراث صنعتی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

اخبار خارجی

***********

**پکن- پلیس هنگ کنگ اعلام کرد: در جریان اعتراضات روز گذشته در این منطقه، مقداری اسلحه، مهمات و مواد آتش زا از معترضان کشف و ضبط کرده است.

**تهران- منابع خبری سعودی شامگاه یکشنبه گزارش دادند که سه نظامی عربستانی در مرزهای جنوبی این کشور کشته شده اند.

**تهران- «رند پال» سناتور جمهوریخواه در توییتی، عربستان سعودی را مسؤول اتفاقات تروریستی علیه آمریکا دانست.

**تهران- منابع خبری بامداد دوشنبه از سقوط دو فروند راکت در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند.

**بیروت- رایزنی‌های نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری لبنان که قرار بود دوشنبه برای معرفی نامزد نخست وزیری انجام شود، به مدت یک هفته و تا دوشنبه آینده بیست و پنجم آذرماه به تعویق افتاد.

**تهران- رییس جمهوری هندوراس مدعی شد: ایران با نفوذ در منطقه آمریکای لاتین، سیاست‌های ضداسرائیلی را تبلیغ می‌کند.

**بغداد- نیروهای بسیج مردمی عراق از انهدام یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در استان دیاله خبر دادند.

**تهران- به دنبال حادثه تیراندازی پایگاه هوایی فلوریدا، چند نماینده جمهوریخواه یکشنبه خواهان تعلیق آموزش نیروهای عربستان در آمریکا شدند.  

**تهران- سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی با استقبال از آزادی شهروند آمریکایی توسط ایران گفت: مردم نیوجرسی و جهان برای این آزادی بسیار امیدوار بودند.

**تهران- نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان یکشنبه گفت: آمریکا با موج‌ سواری بر اعتراضات مردم به دنبال سوء استفاده از مشکلات آنها در جهت منافع خود است.

**تهران- «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان گفت: نیروهایمان را در یمن از ۱۵ هزار به پنج هزار نفر کاهش دادیم.

**تهران- "دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا در توییت‌ هایی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را تهدید کرد؛ در صورتی که «به‌ نحوی خصمانه اقدام کند، همه چیز را از دست می‌دهد».

**تهران - وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در اجلاس «روند استانبول- قلب آسیا» وارد ترکیه شد.

**تهران- «قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل حق عراق به امارات و عربستان هشدار داد که به خاطر دست داشتن در کشتار مردم این کشور و دخالت هایشان بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

**تهران- سازمان آزادی‌ بخش فلسطین اعلام کرد که در ماه گذشته میلادی (نوامبر) ۴۴ فلسطینی شهید و ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

**لندن- سه روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌ کار هشدار داد که انتخابات پیش‌ رو، آخرین شانس مردم برای نجات کشور از بن‌بست خروج از اتحادیه اروپاست.

**مسکو - هیاتی از مدیران رسانه‌ای ایران به ریاست محمد خدادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در دومین نشست کمیته همکاری‌ های رسانه‌ای ایران و روسیه وارد مسکو شد.