تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن به سر می‌برد، به انتقاد از مواضع پاریس در قبال ناتو پرداخت و گفت : فرانسه بیش از هر عضو دیگر، به ناتو نیاز دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ترامپ که به همراه  ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در لندن در یک نشست خبری مشترک شرکت کرده بود، افزود: حرف های امانوئل مکرون مبنی بر "مرگ مغزی" ناتو ، توهین به این سازمان بوده و  صحبت های بسیار بدی است.

ترامپ  ادامه داد: حرف هایی که فرانسه درباره ناتو مطرح می کند، برای ناتو خطرناک است.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان انتقاد آمیز از دولت فرانسه  گفت: عملکرد اقتصادی فرانسه اصلا خوب نیست

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ناتو رفتار و عملکرد منصفانه‌ای در قبال آمریکا نداشته و دیگر اعضای ناتو بسیار کم برای این سازمان هزینه کرده اند.

اوباما به سمت جنگ جهانی سوم پیش می‌رفت

ترامپ دربخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره کره شمالی گفت: اگر به حرف های اوباما گوش داده بودید اکنون شما در جنگ جهانی سوم به سر می بردید. رئیس جمهوری آمریکا درباره انجام آزمایش های موشکی کره شمالی گفت: من با رهبر کره شمالی روابط بسیار خوبی دارم، اوباما کره شمالی را مشکل شماره یک آمریکا می دانست و اگر من رئیس جمهوری نبودم اکنون شما در آسیا در یک جنگ به سر می بردید.

نفت سوریه را در اختیار داریم

ترامپ در پاسخ به سوال درباره حضور نظامی امریکا در سوریه، بطور غیر مستقیم به نفت آن اشاره کرد و گفت : ما نفت (سوریه ) را داریم ، داعش قصد داشت تا بار دیگر این (حوزه های) نفت را دراختیار گیرد، ما اساس تنها سربازانی (در خاک سوریه) داریم که نفت را نگاه داشته اند و ما با این نفت (سوریه) هرکاری دلمان بخواهد می کنیم.

استیضاح راه به جایی نمی برد

ترامپ در بخش دیگری درباره موضوع استیضاح خود به خبرنگاران گفت: استیضاح راه به جایی نخواهد برد. وی دراین باره افزود: مجلس نمایندگان وقت خود را تلف می کند، حزب جمهوریخواه نیز تاکنون تا بدین اندازه متحد نبوده و استیضاح راه به جایی نخواهد برد.

ترکیه عضو مهم ناتو است

ترامپ درباره ترکیه و اختلاف های میان این کشور با آمریکا و ناتو هم گفت: ترکیه عضو مهم ناتو  سامانه اس۴۰۰ برای ناتو مشکل زا است.... ترکیه می تواند عضو خوبی برای ناتو باشد.... روابط خوبی با ترکیه داریم.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو نیز دراین کنفرانس مشترک خبری درباره خرید سامانه اس-۴۰۰ ترکیه از روسیه گفت: ترکیه یک عضو ناتو به شمار می رود و در عملیات مشترک ناتو علیه داعش نقش مهمی داشت. وی افزود: سیتسم روسی نمی تواند با سایر سیستم هایی که ناتو در اختیار دارد تواما با یکدیگر کار کند و این موضوعی مشکل زا است و تلاش داریم این مساله را نشست سران ناتو مورد رسیدگی قرار دهیم وجایگزین سامانه دفاعی روسیه می تواند سستم دفاعی پاتریوت برای ترکیه باشد.

تکرار ادعای دروغ درباره ایران

 ترامپ در بخشی دیگر از این نشست خبری، در حرف هایی حاکی از بی‌اطلاعی محض و دروغ های صریح او درباره ایران گفت: همین الان که ما اینجا صحبت می کنیم، ایران درحال کشتن هزاران هزار نفر است و به همین خاطر است که اینترنت را قطع کرده اند تا کسی در جهان از این موضوع باخبر نشود.