تهران- ایرنا- رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: بروکرهای فناور می‌توانند به عنوان امین و بلد راه در کنار شرکت‌های دانش بنیان حضور داشته باشند.

میلاد صدرخانلو در چهارمین دوره از ارائه‌ نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران و اولین روز از هفته تهران هوشمند که با همکاری شورای راهبردی تهران هوشمند و شبکه فن‌بازار ملی ایران در محل کارخانه نوآوری آزادی با حضور دکتر محمد فرجود رئیس فاوای شهرداری تهران و علی یقطین رئیس شورای راهبردی تهران هوشمند و مدیران شهرداری تهران برگزار شد، افزود: بروکرهای فناور می‌توانند به عنوان امین و بلد راه در کنار این شرکت‌ها حضور داشته باشند و در موضوعات جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و پیدا کردن بازار جهت محصولات این شرکت‌ها و همچنین به عنوان مشاور، کمک شایانی به این شرکت‌ها داشته باشند.

وی بیان کرد: بروکرها بنگاه معامله فناوری هستند؛ در واقع عرضه را به تقاضا هم رسانی و متصل می‌کنند و کمک می‌کنند که یک خروجی از دل این کار بیرون بیاید.

صدر خانلو افزود: با توجه به فعالیت فن‌بازارها و بروکرها در کشور، فرصت ارزش گذاری اختراعات و فروش آن‌ها ایجاد شده طوری که تاکنون بیش از ده‌ها اختراع برای تجاری سازی به شرکت‌های بزرگ صنعتی فروخته شده است.

در ادامه این رویداد، مدیران بخش‌ها و زیر مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران به ارائه مشکلات و معضلات شهری در حوزه ماموریتی خود پرداخته و امکانات و داده‌های موجود در این حوزه را برشمرده و از تیم‌ها و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، خواستار ارائه راهکارهای خلاق و سرویس‌های شهری کارآمد شدند.

همچنین در این نشست فرجود مدیر عامل سازمان فاوا با اشاره به ترسیم نقشه راه تهران هوشمند و تاکید بر نقش نوآوری در این مسیر گفت: برای ادامه و توسعه این برنامه بر ظرفیت‌ها و توان فناورانه موجود تکیه داریم و برگزاری سلسله رویدادهای تهران نوآور، برنامه‌ای عملیاتی در همین جهت است.

وی گفت: این رویداد تمرینی است برای شهرداری تهران تا کم کم یاد بگیریم چطور به عنوان یک نهاد عمومی، مشکلات شهری را با کمک سایر بخش‌ها و ظرفیت‌های موجود حل کنیم.

فرجود در مورد برنامه تهران هوشمند اضافه کرد که پنج حوزه کاری اصلی داریم که براساس آن مگا پروژه‌هایی تعریف شده و این پنج حوزه شامل تحول دیجیتال، برنامه مدیریت هوشمند شهری، برنامه توسعه خدمات ایمنی، انرژی و محیط هوشمند و تهران نوآور است.

در انتهای این رویداد ارائه کنندگان نیاز در پنلی مشترک به جوابگوئی سوالات شرکت‌کنندگان پرداختند و جلسات B۲B جهت بهم‌رسانی عرضه و تقاضا صورت پذیرفت.

هفته تهران هوشمند از ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه در حال برگزاری است.