سمنان- ایرنا- رییس بیمارستان کوثر سمنان گفت: ۱۹ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوآنزا از ابتدای مهر تاکنون به این بیمارستان مراجعه کردند که یک نفر مبتلا اکنون تحت درمان است.

دکتر محمد معماریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تاکنون جواب آزمایش‌های یک نفر از این بیماران  مثبت گزارش‌ شده است.

وی افزود: فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های کوثر استان سمنان تاکنون اتفاق نیفتاده است.

معماریان یادآور شد که نمونه آزمایش‌های بیماران مشکوک به آنفلوآنزا ا از بیمارستان کوثر سمنان به آزمایشگاه مرجع ملی در تهران به منظور بررسی دقیق بیماری، ارسال می‌شود.

رییس بیمارستان کوثر سمنان با اشاره به اینکه آنفلوآنزا نوعی بیماری واگیر است که مردم باید آن را جدی بگیرند، اظهار داشت: همه‌ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی در میان مردم شیوع پیدا می‌کند و امسال فعالیت ویروس آنفلوآنزا در کشور زودتر شروع‌شد.

وی با اشاره به اینکه این امر احتمال طولانی تر شدن طول مدت شیوع این بیماری را افزایش می دهد، گفت: شدت بیماری‌زایی ویروس نیز امسال بیشتر از سال‌های گذشته است.

این مقام بهداشتی افزود: آنفلوآنزا ویروسی غیرقابل‌پیش‌بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می‌یابد و تشخیص زمان بروز و شدت بروز آن در افراد دشوار است.

معماریان با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفلوآنزا، گفت: شست و شوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است.

رییس بیمارستان کوثر سمنان اضافه کرد: دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی برای پیشگیری از آنفلوآنزا است، چراکه ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.