شاهرود - ایرنا - کاشت ۴۰ هزار نهال تاغ در روستای دستجرد بیارجمند شهرستان شاهرود روز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان آغاز شد.

محمد رضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : شعار امسال درختکاری " نهال کاری لهمگانی برای ایرانی سرسبز " است و در این آیین هم به صورت نمادین ۵۰۰ نهال کاشته شد.

وی افزود: از آنجا که روستای دستجرد در منطقه کویری شهرستان شاهرود قرار دارد، ۴۰ هزار نهال تاغ و آتریپلکس که با شرایط آب و هوایی این منطقه تناسب دارد کاشته می شود، این درختچه‌ها در پایداری خاک و جلو گیری از پیشروی شن هم موثر است.

وی سطح درختکاری امسال روستای دستجرد را ۳۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پارسال ۴۲۰ هکتار برای بیابان‌زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک در منطقه بیارجمند نهال کاری انجام شد.
بنابه گفته مسوولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ، امسال ۱۴ میلیون نهال در عرصه های طبیعی با حضور اقشار مختلف مردم کاشته می‌شود.

از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، فقط ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع است و از ۵.۲ میلیون هکتار بیابان سمنان ۱.۲ میلیون هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در ۲۰ نقطه است.

گستره مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزارهکتار و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است.