قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: بنیاد ایران شناسی می‌تواند با احیای ارزش‌ها و هویت‌های اساسی در جامعه به احیای هویت ایرانی و اسلامی منجر شود.

هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که با حضور محمد بهرام زاده قائم مقام بنیاد ایران شناسی کشور برگزار شد، افزود:این بنیاد می‌تواند ظرفیت‌های لازم را به نوعی فراهم کند تا خیران و همه کسانی که به فرهنگ و تمدن اسلامی اعتقاد دارند، مشارکت کنند.
وی در خصوص تامین ساختمان و انجام حمایت‌های لازم برای این بنیاد نیز گفت: برای تامین ساختمان بنیاد ایران شناسی در قزوین به معاونت عمرانی استانداری ماموریت داده شده است تا پیگیر این موضوع باشد و همه دستگاه‌ها نیز در راه‌اندازی و انجام فعالیت‌های این بنیاد اهتمام بورزند.
جمالی پور احیای هویت فرهنگی قزوین را تکمیل کننده هویت ایرانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: بنیاد ایران شناسی به عنوان کامل کننده جورچین فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود و در هر استان نقش جور کردن قطعات فرهنگی و ارزشی جامعه را برعهده دارد.
وی به اهمیت توسعه فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: جامعه بدون توجه به زیرساخت‌های فرهنگی به بن بست می‌خورد و همه مدیران و مسئولان باید به زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه اهتمام داشته باشند.
استاندار قزوین همچنین تصریح کرد: اگر در یک جامعه هویت‌های اصیل از دست بروند، راهبردها دچار سردرگمی شده و پیاده سازی فرهنگ‌ در جامعه با بحران مواجه می‌شود که مهمترین وظیفه بنیاد ایران شناسی احیای این ارزش‌های اصیل است.
مقام ارشد اجرایی استان در ادامه صحبت‌های خود گفت: تشکلات اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد باید ارزش‌های اصیل ایرانی و اسلامی را از مسئولان مطالبه کنند تا شاهد احیای این هویت‌ها در جامعه باشیم.
جمالی پور خاطرنشان کرد: اگر به ۳۰۰ سال قبل بازگردیم به هویت‌هایی اصیلی می‌رسیم که اکنون از بین رفته و با هویت‌های دیگر جایگزین شده است، درحالی که اکنون اثری از این ارزش‌ها وجود ندارد.
استاندار قزوین یادآور شد: ایران کشوری است با تمدن هزاران ساله که اصالت‌های فرهنگی بسیاری را درون خود جای داده است و اساسا بنیاد ایران شناسی به این دلیل ایجاد شد تا ثبات سازی فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های ایران اسلامی تقویت شود.
بنیاد ایران شناسی در ۱۷ مرکز استان شعبه دارد.