تهران - ایرنا- نماینده مردم کرمانشاه در دور دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره ترامپیسم می‌گذرد، گفت: بسیاری از افرادی که برای مجلس دهم نقشه کشیدند می‌خواهند مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح مرتبط با FATF را به مجلس بازگرداند. نباید وارد افضای افراطی شویم.

  «حشمت الله فلاحت پیشه» روز شنبه در حاشیه ثبت نام داوطلبی نمایندگی مجلس یازدهم در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قصد ثبت نام نداشتم، اظهار داشت: شرایطی شکل گرفت که باعث شد نظر دوستان را بپذیریم.

وی ادامه داد: موضوع اول این است که نباید مجلس آینده مجلسی افراطی باشد. معتقدیم عصر ترامپیسم می گذرد و این یک عصر مقطعی است و ما نباید وارد فضای افراطی شویم.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بسیاری از افرادی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند، نخستین کارشان به محض ورود به مجلس این است که از مجمع تشخیص می‌خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگرداند.

نماینده مردم اسلام‌ آباد غرب در مجلس این را شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور و شبیه آن چیزی دانست که در مجلس هفتم شکل داده‌اند.  البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. به طور مثال مجلس می‌خواست قانون برنامه چهارم را برگردانند.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: اما در شریط فعلی که کشور نیازمند شفافیت است، این اقدام به ضرر کشور خواهد بود و مجمع تشخیص مصلحت باید رای مصلحتی بدهد. .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآورشد: همین الان من معتقد هستم گران شدن بنزین یکی از بزرگ ترین مالیات‌گیری‌ها در تاریخ ایران بود که به صورت غیر مستقیم انجام شد.

وی افزود: چیزی حدود پنجاه تا شصت میلیارد تومان از این طریق عاید دولت می‌شود، به طور میانگین روزانه ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد جدید بدون توسل به هر منبع دیگری وارد خزانه می‌شود که برای هزینه کرد آن به شفافیت نیاز است.

داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم برای حوزه کرمانشاه با بیان اینکه باید مشکلات کشور را احصا کنیم، گفت: با اختصاص درآمد هرروز بنزین به یکی از مشکلات، همه مشکلات کشور حل می شود. اما ما نگران هستیم این پول در راه دیگری خرج شود و به جایی برود که امکان برگشت آن نباشد.

وی با بیان این که مسئولین گذشته و حال باید نسبت به پول‌هایی که در داخل و خارج هزینه کردند پاسخگو باشند، اظهارداشت:برای جلوگیری از  انباشت ثروت و قدرت در آینده لازم دانستیم افرادی که نگاهشان کلیدی هست در مجلس حضور پیدا کنند.