سمنان- ایرنا- معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: سه هزار و ۳۰۰ مبلغ به همراه خانواده در نقاط محروم مستقر و مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی روز شنبه در حاشیه  سفر خود به استان سمنان به منظور شرکت در نخستین همایش طلاب و روحانیون کار آفرین استان در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: ۲ هزار و ۷۳۹ طلبه نیز با آموزش و پرورش  همکاری دارند و در امر کارهای فرهنگی و تبلیغی در مدرسه‌ها فعالیت دارند.

وی یادآور شد: یک هزار و ۷۰۰ طلبه در قالب طرح بینات در کشور مشغول به تبلیغ درست و ارزشی بر اساس آموزه‌های دینی هستند.

وی تصریح کرد: کارآفرینی نقشی مهم در خودکفایی، رونق تولید و اشتغالزایی دارد و برخی روحانیان نیز در کنار کارهای تبلیغی خود با توجه به علاقه به کارآفرینی پرداخته‌اند و روحانیان استان سمنان نیز در این زمینه وارد شدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که حوزه علمیه در تامین مالی حداقل‌های حوزه دچار مشکل است و نمی تواند حمایت ویژه کند، اما فرصت‌ها و ظرفیت‌های استانی برای تقویت کارآفرینی فراهم می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه به منظور شرکت در نخستین همایش طلاب و روحانیون کار آفرین استان سمنان به این استان سفر کرد.

در حاشیه سفر معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور به استان سمنان تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به منظور توسعه شرکت‌های تعاونی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه، حوزه علمیه متعهد به تبلیغ و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی بین آحاد مردم در شهرها و روستاها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز متعهد به پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های ایجاد شده در راستای تفاهم‌نامه شد.