قزوین - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بر خلاف تصور عموم و انتقادات علیه مدیریت شهری، هیچ اقدامی در باغستان بدون مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری انجام نمی‌شود.

حکمت الله داودی شنبه شب در نشست علنی پارلمان محلی قزوین با اشاره به نشست مشترک با استاندار و جمعی از باغداران باغستان سنتی جهت ساماندهی وضعیت این باغستان ادامه داد: در این نشست قرار شد هر تصمیمی با محوریت خود باغداران گرفته شود و شهرداری از ورود به هر تصمیمی که خارج از تصمیمات بالادستی باشد پرهیز کند.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال احداث پل امام رضا(ع) تصمیمی فرادستی بوده که شهرداری فقط آن را اجرا کرده و اکنون نیز خود ‌شورای شهر برای جلوگیری از آسیب بیشتر به باغستان ادامه آن را متوقف کرده است.
داودی در ادامه بر تدوین بودجه ۹۸ بر مبنای واقعیت و کاهش فاصله بین بودجه پیش بینی شده و درآمدها ادامه داد: طرح‌های نیمه تمام شهرداری باید به سرعت تعیین تکلیف شوند و در بودجه ۹۹ نیز در اولویت قرار گیرند.
وی اظهار داشت: همچنین طرح‌های جدید نیز در صورتی که ۹۰ درصد منابع درآمدی آن قطعی باشند باید شروع شوند.
داودی گفت: بوستان بزرگ در جنوب شهر قزوین، سافاری پارک و پل طبیعت که در خصوص زمین‌های اطراف آن مشکلاتی وجود دارد از جمله طرح‌های شاخص شهرداری هستند که هرچه زودتر باید تکمیل شوند.
وی همچنین با اشاره به بدهی‌های شهرداری و معوقات آن به بانک شهر گفت: قرار شد با برنامه ریزی مناسب و جلسه با بانک شهر در تهران تکلیف این بدهی‌ها را روشن کنیم تا فشار سود و هزینه تحمیل شده به شهرداری با انتخاب چند کارشناس رسمی دادگستری سبک‌تر شود چون این میزان سود قانونی نیست و باید به طور رسمی با مجموعه بانک شهر مذاکره کنیم.
داودی همچنین از انتخاب سه تن از اعضای شورا برای عضویت در هیات امنای مرکز پژوهش‌ها خبر داد و افزود: این سه عضو شورا در نشست بعدی با رای گیری انتخاب و معرفی خواهند شد.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست برای بار دوم نسبت به ابلاغ‌های صوری در شهرداری تذکر داد و گفت:با وجود تذکرات قبلی هنوز هم شاهد پست‌های صوری در ‌شهرداری هستیم که به راحتی افرادی در حال جابه جایی هستند بدون آنکه ابلاغ رسمی داشته باشند.
محسن حق شناس همچنین در خصوص پسماند هم گفت: ۴۰ درصد سهم شرکت نصر و زمین آن متعلق به شهرداری است اما چرا نباید مدیریت شهری اطلاعاتی از حساب‌های مالی آن داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص سد لاستیکی کمربندی شرق قزوین گفت: در سال گذشته شهردار در اقدامی مناسب برای خرید ۲ چاه سلیمی و حاجی بابایی اقدام کرد اما این طرح در میانه راه بر زمین ماند و به نتیجه نرسید در حالی که در شرایط فعلی موثرترین روش برای آبیاری است.
حق شناس برنامه ریزی جهت خرید این ۲ چاه را در برنامه بودجه سال آینده شهرداری خواستار شد و این کار را یک اقدام فوق حیاتی دانست.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست تعیین تکلیف زمین شقایق را درخواست کرد و گفت: با شرایط فعلی و بدون آنکه اقدام اجرایی در خصوص این زمین انجام شود مشکلات و اتفاقات زیادی در این منطقه افتاده که ضروری است هرچه زودتر تصمیمی برای آن اتخاذ شود.
سعید دقیقی همچنین در تذکری چندباره بر تسریع مکان یابی برای ساخت مجموعه رفاهی ورزشی شهرداری تاکید کرد.