حسن افتخاری روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خدمات در ۴۴۱ دفتر پیشخوان دولت در مناطق هشتگانه مشهد و نواحی شهرستانها انجام شده که این خدمات طی مدت مشابه پارسال ۵۶۷ هزار خدمت بود.
وی با اشاره به واگذاری ۲۲ خدمت شرکت گاز به دفاتر پیشخوان دولت از سال گذشته ادامه داد: این خدمات شامل اشتراک پذیری، ارائه قبض المثنی، ارائه استعلام بدهی، استعلام سازمانها، تغییر نام، اصلاح آدرس، ثبت رقم کنتور، اصلاح قبض، تغییر ظرفیت، تغییر نوع مصرف، رفع اشکال قبض گاز، تست کنتور، نصب علمک، جمع آوری تجهیزات، جابه جایی علمک، قطع و وصل مجدد، ارائه جزئیات محاسبه صورتحساب و پرداخت قسمتی از آن، تفکیک کنتور، درخواست فسخ و تعویض کنتور گاز بوده است.
وی گفت: هدف از این اقدام، افزایش رضایت مشترکان، دسترسی آسان به خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان است.
مدیر بهرهبرداری شرکت گاز استان افزود: شهروندان برای دریافت خدمات مرتبط با گاز طبیعی نیازی به حضور در ادارات گاز مشهد و نواحی شهرستانها ندارند و تقاضای آنان پس از ثبت از طریق دفاتر پیشخوان دولت، در کوتاهترین زمان ممکن بررسی میشود.
افتخاری ادامه داد: سامانه ۳۷۰۷۴ مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شهروندان برای نظارت بر حسن اجرای طرح واگذاری خدمات گاز طبیعی از طریق دفاتر پیشخوان دولت است.
خراسان رضوی با ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار مشترک گاز، پس از استان تهران رتبه دوم تعداد کل مشترکین گاز کشور را دارد.