معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین پرونده های تخلف با ۲۴۳ فقره، مربوط به بجنورد است.
محمد کرمیان فر اظهار داشت: همچنین بیشترین تخلف مشاهده شده در بازار مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی و صادر نشدن فاکتور بوده است و بخش خوار و بار، خدمات و حمل و نقل بیشترین شاکیان را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۸۸ مورد شکایت مردم از اصناف، مورد بررسی قرار گرفته که منجر به شناسایی ۶ متخلف شده است.
وی تصریح کرد: ۷۴ مورد شکایت در دست بررسی است، چهار مورد منجر به رضایت شاکی شده و چهار مورد غیر متخلف بوده است.
پیوند نظارت بنزینی به بازرسی های شب یلدا
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون ۲۰ گروه، کار نظارت و بازرسی از بازار استان را بر عهده دارند که نیمی از این تعداد مربوط به شهر بجنورد است.
کرمیان فر افزود: نظارت بر بازار همچنان با قوت ادامه دارد و به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، بازرسی ها بر نحوه عرضه محصولات مختلف با همان شدت انجام می شود.
وی اظهار داشت: برای رسیدگی بهتر به شکایات، ۲ کانکس بازرسی در میادین شهید و کارگر، در مرکز شهر بجنورد مستقر شده است و در هر کدام از شهرهای شیرون و اسفراین هم یک کانکس بازرسی فعال شده است که شکایت های مردم را به صورت آنی مورد رسیدگی قرار می دهد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در پیشگیری از تخلف صنوف، خاطرنشان کرد: مردم از خریدن کالاهای بدون برچسب و فاقد قیمت مندرج، خودداری کنند و با این روش در جلوگیری از تخلفات احتمالی سهیم باشند.
کرمیان فر افزود: مردم علاوه بر مراجعه به کانکس های بازرسی مستقر در میادین اصلی شهرها، می توانند شکایات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ منعکس کنند و همچنین می توانند تخلفات مشاهده شده را در سامانه www.۱۲۴.ir ثبت کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: رسیدگی به شکایات مربوط به افزایش خودسرانه قیمت ها، با اولویت رسیدگی می شود.
بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۷ اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.