یاسوج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود که خیران بومی و غیربومی حمایت بیشتری از حوزه ورزش این استان کنند تا به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

سید محمدتقی علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت ها و استعدادهای متعدد در رشته های مختلف دارای مشکلات و کمبودهای چشمگیری است.

وی افزود: حمایت روزافزون خیران بومی و غیربومی از حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد سبب کاهش بخشی از این مشکلات و کمبودها خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نبود حامی مالی جزو موانع اصلی توسعه، پیشرفت و اعتلای  بیش از پیش حوزه ورزش این استان محسوب می شود.

علوی عنوان کرد:  خیران بومی و غیربومی تاکنون اقدام های اساسی در حوزه سلامت، مدرسه ‌سازی و مسجدسازی در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌ اند و باید چنین نکته ای را بدانند که ورزش نیز برای مردم مفید، مؤثر و ضروری است.

وی ابراز داشت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم برای تبیین هر چه بیشتر نقش چشمگیر ورزش در تأمین سلامت جسمی و روانی مردم زمینه ساز حضور هر چه بیشتر خیران بومی و غیربومی در حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد است.

علوی گفت: استاندار و هر سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تاکنون توجه مطلوبی به حوزه ورزش این استان داشته و از هیچ تلاشی نیز دریغ نکرده اند اما ناکافی به نظر می رسد.

افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.