کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: صِرف انتقادکردن و بیان مشکلات و نواقص موجود جامعه به معنی شایستگی و توانمندی نامزدهای انتخابات برای حضور در مجلس شورای اسلامی نیست.

محمدحسین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناخت مشکل مهم است اما مهمتر از آن ارایه راهکار و ایده برای رفع مشکلات و موانع و شکستن بن‌بست‌های کنونی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

او گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب داوطلبانی که وارد عرصه رقابت های انتخابی می شوند، باید تعهد و توانمندی لازم برای انجام وظایف نمایندگی مجلس را در خود ببینند.

در مهلت یک هفته‌ای ثبت نام داوطلبان نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۴۱۲ کرمانشاهی وارد میدان رقابت شده‌اند که از رشد ۲۸ درصدی نسبت به دوره دهم حکایت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان تبلیغات تنها به بیان و ترویج قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود بپردازند و از تخریب و توهین به رقیبان خودداری کنند.

صادقی با بیان اینکه نامزدها نباید بالا آمدن خود را در تخریب دیگران ببینند، گفت: بهترین و اخلاقی ترین شیوه تبلیغات این است که نامزدها برنامه ها، اهداف و ظرفیت های خود و راهکارهایشان برای رفع مشکلات را بیان کنند.

او همچنین از همه نامزدها انتخابات خواست که از دادن وعده‌های خارج از حدود اختیارات نمایندگان مجلس یا قول‌های غیرممکن خودداری کنند.

پرهیز از بیان مواضع تفرقه افکن یا اتخاذ اقدامات خلاف وحدت و اتحاد فرق و مذاهب مختلف استان، دیگر توصیه دادستان کرمانشاه به نامزدهای انتخابات و هواداران آنان بود.

ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام شد و از روز ۱۷ آذر هیات های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده‌اند که نتیجه آن ۲۷ آذر اعلام می شود.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.