اراک - ایرنا - عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در جریان سفر ۲ روزه به استان مرکزی با ۲ تن از هنرمندان پیشکسوت این استان در اراک دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور دررنشست اصحاب فرهنگ و هنر و شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با حضور در منزل محمدحسین کریمی نورعینی هنرمند خطاط و شاعر پیشکسوت این استان دیدار و از نمایشگاه آثار وی بازدید کرد.
محمدحسین کریمی‌نورعینی متولد ۱۳۳۱ در بخش قهره‌کهریز اراک و از هنرمندان خطاط پیشکسوت استان مرکزی است. 


این هنرمند برجسته استان مرکزی علاوه بر سرودن اشعار عرفانی و عاشقانه، ۳۳ کتاب را نیز با خط نستعلیق به رشته تحریر درآورده است. 
کریمی نورعینی کل قرآن کریم را در مدت هفت سال با خط نستعلیق به رشته تحریر درآورده که مهم‌ترین و برجسته‌ترین آثاری به شمار می‌رود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با علی رجایی نویسنده، شاعر، مترجم و پژوهشگر استان مرکزی استان مرکزی نیز دیدار کرد.
علی رجایی متولد ۱۳۴۵ اراک است که تا کنون بیش از ۱۰ عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده و بیش از ۳۰ کتاب آلمانی را ترجمه کرده است. 
این هنرمند اراکی علاوه بر زبانی فارسی به زبان آلمانی نیز شعر می‌سراید.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان و شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر سید«عباس صالحی» وزیر ارشاد به استان مرکزی بود که در اراک انجام شد. 

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

در ادامه این سفر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و برنامه مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه تدارک شده است.