اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سه هزار و ۲۲۸ مورد بازرسی در یک ماه گذشته در سطح این استان انجام شد.

«محمدرضا حاجی‌پور» روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: ۱۳ و ۶ دهم درصد از بازرسی‌های انجام شده در این مدت منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۰۹ بازرسی از مجموع این بازرسی ها در مرکز استان انجام شده و ۲۰۳ فقره معادل ۱۵ و ۹ دهم درصد این بازرسی‌ها منجر به صدور رای شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: یک هزار و ۱۰۷ مورد از بازرسی‌های انجام شده در مرکز این استان در آبان ماه انجام شد و ۱۹۷ پرونده بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال معادل ۱۷ و هشت دهم درصد تخلف‌یابی شده است.

حاجی پور یادآورشد: ۱۸۶ مورد گشت مشترک از بیست و پنجم آبان ماه تا کنون در سطح استان مرکزی انجام شده و یک هزار و ۲۰۶ مورد بازرسی توسط این گشت‌ها انجام و ۱۸۴ پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ‌گونه کمبود کالا در سطح استان مرکزی وجود ندارد، اظهار داشت: گشت شب یلدا از برنامه‌های دستگاه‌های نظارتی استان است و مقرر شده در این گشت‌ها کالاهای مورد نیاز مردم مورد پایش دستگاه‌های نظارتی استان قرارگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۸۷ گروه با افزایش قیمت بنزین وظیفه بازرسی از بازار شهرستان‌های این استان را برعهده گرفته و تاکنون یک هزار و ۲۹۰ مورد بازرسی از واحدهای استان انجام شده‌است.

«حمیدرضا القاصی‌مهر» افزود: ۴۱۳ فقره پرونده تخلفاتی در این مدت توسط این گروه‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بازرسی از شرکت‌های پخش عمده، واحدهای تولیدی، فروشگاه‌های لوازم خانگی، آژانس‌های برون شهری و دورن شهری و کالاهای مورد نیاز مردم از جمله اولویت‌های بازرسی این گروه‌ها بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۱۸ فقره پرونده تخلفاتی در این مدت در حوزه کالا و خدمات تشکیل و ۹۹۰ فقره از این پرونده‌ها منجر به صدور حکم محکومیت شده است.

القاضی‌مهر افزود: پنج میلیارد و ۵۰ میلیون و ۳۹۱ هزار ریال جزای نقدی برای این واحدها صادر و ۲ میلیارد ریال این جریمه‌ها وصول شده است.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر ۱۷۳ اتحادیه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.