تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس توافق با بانک‌های عامل، مددجویان تحت پوشش این کمیته از اول دی ماه می‌توانند برای اخذ تسهیلات بانکی با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، گواهی ضمانت دریافت کنند.

مجید باجلان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون مقدمات این کار به انجام رسیده، افزود: اکنون طرح مذکور با توجه به آماده سازی زیرساخت ها اجرایی شده و از تاریخ اعلام شده مددجویان تحت پوشش دیگر دغدغه ای برای تهیه گواهی ضمانت نداشته و می توانند با ضمانت کمیته امداد تسهیلات بانکی و مالی اخذ کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این قرار بود ۱۰ هزار زن بی سرپرست در مرحله اول اجرای این طرح برای صدور گواهی ضمانت بهره مند شوند اما این رقم افزایش یافته و تعداد بیشتری را شامل می شود، اظهار داشت: برهمین اساس اولویت اجرای این طرح زنان بی سرپرست خانوارها هستند که پس از آن تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را شامل خواهد شد.

باجلان همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است، گفت:‌ برنامه ما این است که تا پایان امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که با توجه به روند موجود احتمال افزایش این رقم نیز دور از انتظار نیست.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه تسهیلات ارایه شده در قالب ۲۹۰ هزار فقره وام بوده است، اظهار داشت: بابت تسهیلات ارایه شده سودی دریافت نمی شود، به دنبال حذف مختصر کارمزدهای آن نیز هستیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور برای رفاه حال هرچه بیشتر مددجویان در خصوص صندوق ضمانت اشتغال آسان، سامانه این مهم نیز راه اندازی شده است که مددجویان می توانند با مراجعه به این سامانه اقدامات اداری خود در خصوص اخذ ضمانت نامه را به انجام برسانند.

باجلان گفت: در این ارتباط با توجه به بخشنامه وزیر کشور استانداری ها می توانند از منابعی که در اختیار دارند، به این صندوق و حساب اعلام شده پس انداز ضمانت اشتغال آسان مددجویان کمک کنند تا با این اقدام توان ما را برای تسهیل وام ها و ضمانت هایی که به مددجویان ارائه می شود، یاری دهند.