تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگرچه بودجه سال ۹۹ وزارت آموزش و پرورش نسب به امسال تغییر چندانی نداشته است، اما با قول مساعد وزیر، مشکلات بودجه ای خللی در برنامه‌های دوره ابتدایی ایجاد نمی‌کند.

رضوان حکیم زاده عصر پنج شنبه در گفت و گو  با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در پاسخ به سوالی درمورد تاثیرات افزایش نیافتن بودجه وزارت آموزش و پرورش درسال آینده اظهارداشت: بودجه در اجرای برنامه ها تاثیر می گذارد؛ ولی با پیگیری های انجام شده و تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه نگران اجرای برنامه های این وزارتخانه نباشیم،  به یاری خداوند هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داده است که همه حمایت خود را در این زمینه خواهد کرد تا از هر طریق ممکن از برنامه هایی که اجرا می شود، پشتیبانی لازم را داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بودجه در اجرای برنامه ها تاثیر خود را دارد و یک امر تخصصی است، ولی درباره محاسباتی که  انجام می شود با توجه به قول ها وزیر آموزش و پرورش و معاون پشتیببانی و توسعه منابع این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا شرایط بهتری را بخش آموزش ابتدایی داشته باشیم.

حکیم زاده یادآور شد: در هر حال این اطمینان را وزیر آموزش و پرورش به ما داده است که برنامه های دوره ابتدایی در سال آینده دچار مشکل نشود.

براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹  ارائه شد، بودجه وزارت آموزش و پرورش شامل ۵۱ هزار و ۵۸۰ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان اعتبارات واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه و  سه هزار و ۶۲ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای است.

کل بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش طبق لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، ۵۴ هزار و ۶۴۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان است که برای برنامه آموزش ابتدایی ۲۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بودجه پیشنهادی این وزارتخانه را برای سال آینده ۷۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر بودجه با رقم امسال ۵۴ هزار میلیارد تومان بسته شود در درجه اول ۲۰ درصد از پوشش تحصیلی در معرض خطر قرار می‌گیرد. برای همین وزارت آموزش و پرورش گزارش کاملی را مبتنی بر نیازهای این وزارتخانه، الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و حداقل نیازهای اعتباری مشخص کرد که رقم آن ۷۴ هزار میلیارد تومان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۱۷ آذرماه لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.