بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: رسانه‌های این استان در اطلاع رسانی موضوع مبارزه با مواد مخدر حساسیت خوبی دارند و عملکرد آنها قابل قبول است.

مجید خورشیدی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با موضوع مواد مخدر استان بوشهر افزود: با وجود حساسیت خوبی که رسانه‌ها در این زمینه دارند اما باید برای آنها محتوای تخصصی بیشتری در موضوع مبارزه با مواد مخدر تهیه کرد و برای تحقق این امر تلاش نهادهای ذیربط و کارشناسان ضروری است.

وی بیان کرد: اگر محتوای کارشناسی و تخصصی مطلوبی از سوی نهادهای ذیربط تهیه شود، می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها برای آگاهی رسانی در موضوع مواد مخدر استفاده کرد.

خورشیدی گفت: برای تهیه بسته‌های آموزشی و اطلاع رسانی در موضوع آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر مهم‌ترین بخش، تهیه محتوای تخصصی است که باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این بسته ها را در بین قشرهای مختلف جامعه توزیع کرد.

وی اظهارداشت: هزینه‌های زیرساختی و شناسایی کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد باید در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد و پس از تصویب برای اجرا به دستگاه‌های مسئول ارجاع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با قدردانی از گزارش معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) در زمینه طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی قرارگاه حضرت جواد (ع) بیان کرد: این اقدام‌ها مکمل فعالیت‌های دستگاه‌های تخصصی حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید محوریت دستگاه‌های تخصصی در همه زمینه‌ها مد نظر باشد تا موفقیت پروژه‌ها و همکاری دستگاه‌های تخصصی را شاهد باشیم.

ارسطو ترکمان‌منش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر پنج کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در استان بوشهر شناسایی شده که اقدام‌های لازم برای پلمب این کمپ‌ها با هماهنگی فرمانداری ها انجام شده‌است.