به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، این خودروهای برقی که توسط شرکت اتریشی Rosenbauer تولید شده اند اگر چه برقی هستند اما یک ژنراتور کمکی دیزلی هم دارند که در صورت نیاز به افزایش قدرت خودرو به کمک موتور برقی آن می آید بنابراین این خودرو عملا یک کامیون هیبریدی است.
این وسیله نقلیه که «کامیون مفهومی آتش نشانی» (CFT) نامیده می شود برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک مطالعه طراحی ارائه شد و بخش های آتش نشانی را در سرتاسر جهان تشویق کرد تا جوانب مثبت و منفی برقی شدن را مد نظر قرار دهند.
این طرح مورد استقبال قرار گرفت و شرکت Rosenbauer با همکاری سرویس های اضطراری استرالیا، نسخه سازگاری از این وسیله نقلیه را برای سرویس آتش نشانی این کشور ابداع کردند، همچنین اداره آتش نشانی برلین نیز قرار است کامیونی مبتنی بر CFT را در سرویس آتش نشانی خود وارد کند. اکنون آمستردام دومین پایتخت اروپایی است که از ورود این ماشین های برقی به سیستم آتش نشانی خود استقبال می کند.
باتری این ماشین آتش نشانی بعد از یک بار شارژ می تواند مسافتی حداکثر ۳۰ کیلومتری را بپیماید که رقم چشمگیری نیست، اما شرکت اتریشی سازنده این خودروها می گوید که این مسافت برای رسیدن به مقاصد شهری و خاموش کردن آتش کفایت می کند.
مقامات آمستردام در بخشی از تلاش خود برای دستیابی به هوایی پاکیزه تر تا سال ۲۰۲۵، استفاده از کامیون ها، اتوبوس ها و تاکسی های مصرف کننده سوخت های فسیلی را ممنوع می کنند.