مشهد- ایرنا- استادیار گروه آموزشی رفتار حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مفهوم ورزش و رویکردهای آن به معنای فعالیت هدفمند به قصد تقویت قوای جسمی، روحی و روانی است لذا فعالیتهای معمول افراد روزانه با اهداف ورزش تناسبی ندارد.

زهرا سادات میرزازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بانوان بیشترین زمان خود را در منزل سپری می‌کنند و کمتر به سوی میادین ورزشی هدایت می‌شوند، باید برخی ورزش‌ها که امکان انجام آن در منزل فراهم است به خانه‌ها منتقل شود.
وی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد بانوانی که حتی در منزل به صورت کوتاه مدت به فعالیت ورزشی می‌پردازند شاهد تاثیر آن از نظر فیزیولوژی و روانی هستند و تمایل به ورزش در آنها پیدا می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید موانع حضور بانوان در میادین ورزشی برطرف شود و برای رسیدن به این خواسته باید فعالیت‌هایی برای فرهنگ سازی صورت گیرد و تا زمانی که ورزش در سبد نیاز خانوار قرار نگیرد نمی‌توان انتظاری از بانوان برای انجام ورزش داشت.  
وی افزود: هم اکنون زیرساخت‌های ورزش بانوان در کشور نسبت به سالیان گذشته توسعه چشمگیر داشته و سیاستگذاران به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش بانوان تاثیر بسیار در بهبود اوضاع روانی و جسمی خانواده دارد و به همین دلیل باید به آن اهمیت داد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: دستورالعمل‌های حمایتی دولتی کمتر به ورزش بانوان توجه دارد و بیشتر بر مسوولیت پذیری اجتماعی و حقوق شهروندی بانوان تاکید دارد که اگر به سلامت بانوان نیز تاکید شود، شاهد تاثیرگذاری بر فرزندان و سایر اقشار جامعه نیز خواهیم بود.

دانشگاه فردوسی مشهد با بیش از ۱۱۰ هزار دانش‌آموخته، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با ۷ دهه قدمت است.

این دانشگاه دارای ۶۲۵ رشته تحصیلی در ۶۳ گروه آموزشی و بیش از ۲۵ هزار دانشجو است و ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

بیش از ۸۲۰ عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول فعالیت می‌باشند.