تهران- ایرنا- پلیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه شش جوان فلسطینی از جمله پنج زن را در مصلای "باب الرحمه" موسوم به "دروازه طلایی" واقع در قسمت شرقی مسجدالاقصی بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس اسرائیل تاکنون درخصوص بازداشت این افراد و اتهام آنان توضیحی ارائه نکرده است.

بازداشت فلسطینیان در ماه های اخیر در داخل مسجدالاقصی همزمان با بازگشایی موقت "باب الرحمه" در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است این مکان تاریخی سال گذشته بدون اجازه این رژیم، بازگشایی شده است؛ در مقابل، اداره اوقاف اسلامی در قدس بارها تأکید کرده که "باب الرحمه" جزو جدانشدنی از مسجدالاقصی است و اسرائیل حقی برای ممانعت از برگزاری نماز و یا بازداشت فلسطینیان در آن را ندارد.

باب الرحمه که در ادبیات مسیحی به عنوان دروازه طلایی از آن یاد می شود، در قسمت شرقی حرم شریف قرار دارد که از سال ۲۰۰۳ به بهانه وجود نهادهای غیر قانونی فلسطینی از سوی صهیونیست ها همچنان بسته است و همه ساله این روند، تمدید می شود.

دادگاه رژیم صهیونیستی در راستای سیاست های آپارتایدی رژیم تل آویو، سال ۲۰۱۷ به تداوم بسته بودن باب الرحمه رأی داده بود.

از سویی «هیأت رسیدگی به امور اسیران فلسطینی» در گزارشی شمار فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی را شش هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد که در میان آنان، بیش از ۲۳۰ کودک، حدود ۵۰ زن، ۵۰۰ زندانی بدون اتهام و یکهزار و ۸۰۰ بیمار دیده می ‌شود.

در چند ماه گذشته موج درگیری و بازداشت ها در کرانه باختری و قدس اشغالی شاهد روند فزاینده‌ای بوده است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، ادامه محاصره نوار غزه و طرح معامله قرن آمریکا برای پایان یکطرفه به ماجرای فلسطین، از جمله دلایل خشم فلسطینیان و برگزاری تظاهرات از سوی آنان است.

منبع: آناتولی عربی