تهران- ایرنا- سفر رییس جمهوری به مالزی، بحران بارندگی در منازل مردم اهواز، کشف کیک‌های آلوده به قرص در تالش، تظاهرات صدها هزار نفری طرفداران استیضاح ترامپ و اظهارات یکجانبه وزیر خارجه انگلیس درباره تعهدات ایران در برجام از مهمترین عناوین ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته است.

اخبار داخلی

تهران- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران بنا به دعوت رسمی نخست وزیر مالزی و به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی وارد کوالالامپور پایتخت این کشور شد.اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان از آغاز بررسی و تحقیقات قضایی فوت چهار زن در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز از سوی بازپرس ویژه قتل استان خبر داد.

اهواز- سخنگوی قوه قضاییه در تماسی تلفنی با رئیس کل دادگستری استان خوزستان که در حال بازدید از منطقه کوت عبدالله بود، گفت: مشکل به وجود آمده در این منطقه با جدیت از سوی قوه قضاییه در حال پیگیری است.

تهران- جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال به این نتیجه رسید که تلاش‌ها برای بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی این باشگاه ادامه داشته باشد.

اهواز- بارش باران در اهواز بیش از آنکه به طراوت و شادابی هوا منجر شود به یک بحران برای مردم این شهر تبدیل شده است. میزان بارندگی اهواز در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳.۹ میلی متر ثبت شد که سبب تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی ۱۳ شهرستان خوزستان در روز سه شنبه ۲۶ آذرماه به دلیل بارش و آب‌گرفتگی معابر شد.

تهران- مقامات ارشد امنیت ملی روسیه، افغانستان و هند برای شرکت در دومین نشست «گفت وگوی امنیت منطقه‌ای» وارد تهران شدند.

زاهدان- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آتش‌سوزی در تالاب بین المللی هامون که از عصر دیروز آغاز شده بود، پس از گذشت ۲۴ ساعت با تلاش نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و ستاد بحران فرمانداری هامون مهار شد.

آستارا- مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با تأیید خبر مشاهده و کشف مواردی از کیک و کلوچه‌های آلوده به قرص گفت: در سه بخش حویق، اسالم و مرکزی این شهرستان ۶ مورد کیک و کلوچه آلوده به قرص یافت شده و خوشبختانه هیچ کدام از این کیک ها توسط خریداران مصرف نشده است.

سنندج- چیا صالحی بابامیری شهردار سقز با پنج رأی موافق اعضای شورای اسلامی این شهر به علت نارضایتی از عملکرد او استیضاح و برکنار شد.

اخبار خارجی

نیویورک- نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از موافقان استیضاح چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا در چندین ایالت این کشور راهپیمایی کردند تا حمایت خود را از برکناری دونالد ترامپ اعلام کنند.

تهران- «فارن پالیسی» بامداد چهارشنبه نوشت: وزارت خارجه آمریکا ماه جاری میلادی (دسامبر) طرح خود را برای کاهش قابل توجه و دائمی دیپلمات‌های خود در عراق به کنگره ارسال کرد.

تهران- یک دانشجوی سعودی در آمریکا به اتهام خرید غیرقانونی سلاح و تهیه فهرستی از افراد برای قتل آنها، راهی دادگاه شد.

لندن- وزیر امور خارجه انگلیس بدون توجه به بدعهدی‌های برجامی اروپا، مدعی شد؛ گام‌های ایران در خصوص کاهش تعهداتش در چارچوب برجام، آینده این توافق را به خطر انداخته و بایستی سریعاً مورد توجه قرار گیرد.

‌تهران- وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای به بندهای ضد ترکیه‌ای در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ آمریکا که به تصویب سنا رسیده، واکنش نشان داد و تهدید کرد که آنکارا به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

آتن- رییس روابط بین الملل مرکز سینمای یونان در دیدار رایزن فرهنگی ایران با اشاره به رشد بسیار خوب سینمای ایران در طول چهار دهه گذشته، خواستار گسترش همکاری‌های سینمایی با ایران شد.

تهران- یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در مرز غزه و سرزمین‌ های اشغالی را هدف قرار داد.

تهران- جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در هفته نخست ماه جاری میلادی (دسامبر) در ۸۸ مورد حقوق زندانیان را نقض کرده است.

تهران- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست تا با پذیرفتن تعهدات جسورانه و قاطع، اقدامات بیشتری برای پناه جویان انجام دهند.

تهران- «محمد عیاش قحیم» استاندار الحدیده یمن، سازمان ملل متحد را به کم‌کاری در قبال نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در این استان متهم کرد.

تهران- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با ارسال نامه ای شدیداللحن خطاب به نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور، ضمن دفاع از عملکرد خود، خواستار توقف روند استیضاحش شد.

تهران- دولت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا قطعنامه اخیر سنای این کشور برای به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» در دوره امپراتوری عثمانی را رد کرد.

تهران- «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با ایراد سخنانی در کنفرانس بین المللی آوارگان ژنو، درخصوص تکرار بحران سوریه در لبنان هشدار داد.