تهران – ایرنا - معاون امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید براینکه در تلاش هستیم تا موانع را برای تولیدکنندگان برطرف کنیم، گفت: صدور بخشنامه‌ها و آیین نامه های وقت و بی‌وقت از سوی گمرک و حوزه‌های مالیاتی و بازرگانی، حال تولید را خراب می‌کند.

محمد امامی امین روز چهارشنبه در نخستین جشنواره فرآورده های عسل شهرستان دماوند که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان دماوند به جهت دارا بودن مزیت‌های نسبی، یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌ کندوهای زنبور عسل و جزو برندهای معروف این بخش است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های ما در استان تهران، معرفی مزیت های نسبی شهرستان ها به ویژه در بخش کشاورزی است، افزود: دماوند با محصولات متعددی از جمله عسل، سیب و گردو شناخته شده است و معمولا میوه‌های سردرختی در این شهرستان کیفیت خوبی دارد که باید تلاش کنیم این مهم را در کشور و هم بازارهای بین المللی بشناسانیم.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر ارائه تبلیغات خوب و افزایش کیفیت کالاها در بخش تولید، می توان در بازارهای داخلی موفق و میزان بهره وری را در شهرستان های استان افزایش داد چرا که انتظار تولید کنندگان از مسئولان، باز شدن مسیر صادرات است.

امامی امین گفت: در تلاش هستیم تا میزان دخالت های دستگاه های دولتی و حاکمیتی در حوزه‌های بخش خصوصی را کمتر کنیم و در مقالب زمینه کمک و مساعدت در حوزه صادرات را فراهم سازیم.