بیروت – ایرنا – «میخاییل بوگدانف» نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور چهارشنبه شب در دیدار با یک مقام لبنانی خواستار گفت وگوی ملی و سازنده ی همه مقام های سیاسی لبنان برای حل بحران این کشور شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری ملی لبنان، «طونی فرنجیه» عضو فراکسیون «گردهمایی ملی» در مجلس لبنان دیشب با بوگدانف در مسکو دیدار و مقام روسی تاکید کرد: گفت وگوهای میان رهبران و نیروهای سیاسی و حزبی لبنان به تفاهم میان آنان منجر خواهد شد.

فراکسیون «گردهمایی ملی» به ریاست «طونی فرنجیه» وابسته به «سلیمان فرنجیه» رهبر حزب مسیحی «المرده» ۵ نماینده در مجلس ملی لبنان دارد.

بوگدانف در این دیدار، بر حفظ وحدت، ثبات، استقلال و حق حاکمیت ملی لبنان به عنوان یک کشور دوستِ روسیه تاکید کرد.

وی گفت: مقام های لبنان با تکیه بر اصول قانون اساسی و بدون دخالت خارجی می توانند مسایل و مشکلات خود را بر طرف کنند.

دوطرف افزون بر تبادل نظر در خصوص وضعیت لبنان، تازه ترین رویدادهای منطقه ی خاورمیانه را نیز بررسی کردند.

روزنامه «اللواء» چاپ بیروت بیست و سوم آذر ماه جاری به نقل از منابع موثق نوشته بود که بوگدانف گفته که مسکو تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) موقت در لبنان به مدت ۶ تا هفت ماه را تایید و دولت تکنو – سیاسی را رد می کند.

۱۲ روز پس از آن که قشرهای گوناگون مردم لبنان به ویژه کارگران، جوانان و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به بیکاری، فساد، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و کافی نبودن حقوق، تظاهرات، تجمع و تحصن  کردند «سعد حریری» نخست وزیر لبنان هفتم آبان گذشته از ریاست دولت استعفا کرد.