بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: تامین امور عامه (حقوق عامه) باعث تقویت اعتماد عمومی می‌شود و این رسالت مهم دادستانی‌ها در راستای فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز پنج‌شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهارداشت: دادستانی ها به عنوان دیده بان بصیر برای مراقبت و صیانت حقوق عمومیایفای نقش می‎کنند و این کار خطیری است. 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دادستانی‌ها دیدبانی رعایت حقوق عمومی در جامعه است، گفت: تامین عدالت در نص حاکمان صالح به عنوان یک اصل در تحقق حاکمیت دینی مطرح است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: بسیاری از حقوقی داریم که متولی نداریم به عنوان مثال در همین استان هرمزگان جای رشته حقوق عمومی دریا خالی است درحالی که همین مساله صیانت از دریا و رعایت و مسائل محیط زیست باید در راستای منافع مردم لحاظ شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به بوی تعفن دریا در بندرعباس و اهمیت پرداختن به این موضوع از سوی دستگاه قضا، گفت: دستگاه قضایی و دادستانی در استان به موضوع حقوق عامه ورود در ابعاد بین‌المللی و داخلی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یادآور شد: دادستانی  می‎تواند با نگاه کارشناسی قوی به این مسئله نگاه کرده و به آن توجه داشته باشد.

وی در این رابطه ابراز کرد: استان هرمزگان هرمزگان به دلیل همجواری با کشورهای خلیج فارس در مساله مشروب الکلی شرایط خوبی ندارد و افزود: گفت: گاهی حتی فرزندان خانواده‌های مذهبی ما نیز گرفتار می‌شوند که لازم است دستگاه قضای به ریشه‌های این معضل به طور جدی ورود کند.