بجنورد - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: روند پیگیری موضوع معدن آلبلاغ اسفراین از سوی دستگاه‌های متولی، از جمله ایمیدرو راضی‌کننده نیست و اگر در حوزه حفاظت و دیگر امور قصوری صورت گرفته باشد با مقصران برخورد خواهد شد.

مسلم محمدیاران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در آلبلاغ افرادی دچار آسیب شدند و اگر به نتیجه برسیم که به علت قصور مسوولان مرتبط بوده است، در هر مقامی که باشند کوتاه نخواهیم آمد و ابایی از برخورد با مدیران هم نداریم.

وی اظهار داشت: پرونده در خصوص قصور مدیران در آلبلاغ تشکیل و به شعبه بازپرسی دادسرای مرکز استان ارجاع شده است و اگر نتیجه بگیریم که ترک فعل مدیران در این حوزه موجب آسیب به افراد شده و یا خواهد شد، از مدیران نخواهیم گذشت.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده هم اکنون وضعیت در این مکان بهتر شده است، اظهار کرد: با این وجود هنوز کارهایی که انجام شده، راضی کننده نیست.

توزیع‌کنندگان مشروبات مرگ‌آفرین دستگیر شده‌اند 

محمدیاران همچنین با اشاره به دستگیری اعضای شبکه توزیع مشروبات الکلی، گفت: این افراد که با توزیع مشروبات الکلی، موجب مرگ و صدمه دیدن عده‌ای را فراهم کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند که پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده و به اتهامات آن ها رسیدگی می شود.

پرونده قیر با سرعت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در مورد پرونده متهمان تخلف در توزیع قیر دولتی، نیز گفت: سهمیه ۷ هزار و ۵۰۰ تن قیر مجانی وارد استان نشد که شماری از مدیران مرتبط به علت همکاری با پیمانکار متخلف و یا گرفتن رشوه بازداشت شده اند.

وی گفت: سرعت رسیدگی به پرونده خوب است و در زمان کوتاهی، که شاید به یک ماه هم نرسد و قبل از دهه فجر منجر به صدور کیفرخواست خواهد شد و به دادگاه ویژه می رود.

ورود مدعی‌العموم به لغو مکرر پروازها

مسلم محمدیاران در مورد ابراز نارضایی مردم از لغو مکرر پروازهای فرودگاه بجنورد نیز گفت: به عنوان مدعی العموم به این موضوع وارد خواهیم شد و قرار است در هفته آینده با شرکت هایی پروازی که در این حوزه فعالیت دارند نشستی برگزار کرده و با آنها در این خصوص صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود نصب سامانه فرود (آی‌لس)، سازمان هواپیمایی اقدامی برای بهره برداری از آن نکرده است،  گفت: از نصب این دستگاه سالها می گذرد و مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند که چرا از این دستگاه استفاده نمی شود و به همین جهت دادستانی این موضوع را در راستای حقوق عامه پیگیری خواهد کرد.

صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی

دادستان بجنورد همچنین به آشفتگی و نابسامانی فضای مجازی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در چند ماه گذشته برخوردهایی با افرادی که اقدام به نشر اکاذیب، اتهام زنی و تشویش اذهان عمومی می کردند انجام شده که با توجه به شکایت هایی که از آنان شده بود بعضا به حبس قطعی این افراد منجر شد.

محمدیاران با قدردانی از فعالان قانون‌مدار فضای مجازی افزود: به زودی جلساتی را با ادمین هایی که در حوزه فضای مجازی فعال هستند برای صیانت از حقوق داوطلبانی که برای نامزدی در انتخابات مجلس نام نویسی کرده اند برگزار می کنیم که جزو مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است و این اقدام در راستای ایجاد فضای انتخابات سالم  است.

وی تاکید کرد: البته از فعالیت اندک افراد متخلفی نیز که اقدام به انتشار شایعات کرده و به دیگران تهمت و افترا ببندند، نخواهیم گذشت و با آنها با شدت برخورد می کنیم.

مشکلات حقوقی جاده بجنورد- گلستان برطرف شده است

محمدیاران در مورد موانع اجرای طرح دوبانده شدن جاده بجنورد - گلستان نیز گفت: با پیگیری هایی که انجام داده ایم مشکلاتی که در حوزه محیط زیست و تملک در این جاده وجود داشت برطرف شد و با برطرف شدن مشکلات حقوقی این محور، مانعی برای اجرای کامل کار نیست.

وی با بیان اینکه بعد از گرانی بنزین، گرایش به استفاده از گاز مایع در خودروها بیشتر شده، افزود: مراکز توزیع سوخت ال پی جی در استان را پلمب کرده ایم چون جان مردم برای ما اهمیت دارد و به همین دلیل برخورد با مراکز غیرقانونی توزیع و عرضه این سوخت نیز در دستور کار است.

وی میانگین پرونده های وارد شده به دادسرای مرکز استان خراسان شمالی را ماهانه بیش از ۲ هزار فقره اعلام کرد.