شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود به روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هیات‌های اجرایی و نظارت با نهراسیدن از جوسازی‌ها باید هزینه‌های نظام را در انتخابات کاهش دهند.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مدرسه قلعه شاهرود  با بیان اینکه انتخابات باید به موقع انجام شود و تاخیر در آن چیزی است که دشمنان می خواهند،افزود : آنان با تلاش و هزینه های بسیار به دنبال ایجاد نومیدی در مردم هستند تا مشارکت مردم را کاهش دهند. 
امام جمعه شاهرود تلاش هیات های اجرایی انتخابات را ارج نهاد و گفت:هیات اجرایی نباید به منابع چهارگانه اطلاعات ، نیرو انتظامی، قوه قضاییه و ثبت احوال اکتفا کند ، باید از منابع مردمی نیز برای احراز صلاحیت داوطلبان کمک گرفته می شد.
وی افزود : نباید به افراد رد صلاحیت شده نگاه بد شود ،  معنی رد صلاحیت این است که فرد برای نمایندگی مجلس مناسب نیست ، باید در جایگاه های دیگر از آن ها استفاده شود.

امینی اظهار داشت : باید همه عوامل انتخابات وظایف خود را به درستی و بدون واهمه انجام دهند تا مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

خطیب نماز جمعه شاهرود با اشاره به انتخابات پیش رو گفت:دشمنان  در این چهار دهه انقلاب در انتخابات ۲ هدف را دنبال کردند که یکی تاخیر در انتخابات و دیگری مشارکت کم مردم بود.
خطیب نماز جمعه شاهرود با بیان اینکه برای نقد یک جریان باید مواظب بو د در جبهه دشمنان قرار نگیریم  ،تصریح کرد:دولت باید به کار خود ادامه دهد و هر نقصی که وجود دارد تا پایان کار خود آن را برطرف کند.

نماز اول وقت برکت کار است 
امام جمعه شاهرود گفت:نماز اول وقت برکات  زیادی در زندگی ما دارد ، باید سایر کارها را بر اساس وقت نماز تعیین کرد، نماز آثار دنیوی و اخروی زیادی دارد  که  شرط تحقق آن ها خواندن نماز اول وقت است.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) تصریح کرد:در نشست های اداری شهرستان نماز اول وقت باید در اولویت بوده و نباید وقت آن ضایع شود؛ امیرالمومنین(ع) و سید الشهداء(ع) در بحبوحه جنگ نه اصل نماز بلکه وقت نماز را مهم دانستند و این فریضه الهی را به موقع ادا کردند.
  امینی استیضاح ترامپ  و پیروزی جانسون را ۲ روی سکه افول تمدن غرب خواند و افزود : استیضاح ترامپ ۲ حزب کهنه کار و استعمارگر آمریکا را رسوا تر کرد و ملت آمریکا باید به دنبال راه سومی برای اداره کشور خود باشند.