به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، به گفته مرجع رقابت فرانسه، شرکت آمریکایی گوگل، با خریداران آگهیها بر اساس کلیدواژهها، بدرفتاری کرده است. این مقام مدعی است روشهای مورد استفاده در پلتفرم Google Ads «مبهم و درک آن دشوار» بوده و شرکت، این روشها را به گونهای «نابرابر و به دلخواه» مورد استفاده قرار میدهد.
این مقام فرانسوی گوگل را به شفافسازی مقررات مربوط به Google Ads و رویههای مربوط به حسابهای تعلیقشده ملزم کرد تا از تعلیق «بیرحمانه و غیرموجه» جلوگیری شود.
این اقدام مقامات فرانسوی در ادامه مجموعهای از جریمهها است که کشورهای اروپایی گوگل را محکوم به پرداخت آن کردهاند. این شرکت رقبای معدودی در قاره اروپا دارد و با وجود این، در سالهای اخیر توسط مقامات اتحادیه اروپا به پرداخت جریمههای چندین میلیارد دلاری محکوم شده است. همچنین مقامات آمریکایی و اروپایی گوگل را تحت فشارهای نظارتی شدیدی قرار دادهاند.
گوگل اعلام کرد سیاستهای تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کرده که مصرفکنندگان را در برابر تبلیغات «استثماری و نامربوط» محافظت کند و نسبت به این تصمیم مقامات فرانسوی تجدیدنظرخواهی میکند.
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
تهران- ایرنا- مرجع رقابت فرانسه روز جمعه شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت مسلط در بازار آگهیهای آنلاین به میزان ۱۶۶ میلون دلار جریمه کرد.