سنندج - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: در آذر ماه جاری این صندوق برای چهار طرح اشتغالزایی شاخص که منجر به ایجاد ۱۱ فرصت شغلی شد، تسهیلات پرداخت کرده است.

جعفر شرف‌خانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چهار طرح طی آذر ماه سال جاری با پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این چهار طرح شامل کاشت توت فرنگی، فروشگاه مواد غذایی و بستنی سنتی، پرورش بوقلمون و خرید دستگاه علف کوب است، اضافه کرد: این طرح‌ها به متقاضیان واجد شرایط در ۲ روستای‌ نی و ساوجی مریوان، هزارکانیان در دیواندره و اسلمرز در دهگلان پرداخت شده است.

شرف خانی افزود: طرح کاشت توت فرنگی مربوط به روستای نی در مریوان در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بود که با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات موجب اشتغالزایی برای ۲ نفر شده است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید کردستان یادآور شد: طرح فروشگاه مواد غذایی و بستنی سنتی مربوط به روستای هزارکانیان در دیواندره است که از این صندوق یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دریافت کرده و برای ۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: پرورش بوقلمون از دیگر طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی بود که محل اجرای آن روستای اسلمرز در دهگلان است و متقاضی با دریافت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال موجب اشتغالزایی چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

شرف‌خانی با بیان اینکه خرید دستگاه علف کوب از دیگر طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات از این صندوق است، گفت: محل اجرای این طرح روستای ساوجی در مریوان بود که ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز دریافت و برای ۲ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۱ هزار و ۷۶ فقره تسهیلات در این استان پرداخت شده که میزان تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بود و برای ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد شد.