همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی همدان گفت: ۲ برادر سارق اماکن خصوصی به ۳۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهر اعتراف کردند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح روز شنبه در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه ترازوی دیجیتالی از داخل یک مغازه ، تیمی از کلانتری ۱۶ شهرستان همدان به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران سارقان از محل متواری که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سارقان ۲ برادر و دارای سابقه کیفری هستند که از مدتی پیش اقدام به سرقت از معابر و اماکن خصوصی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: در ادامه تحقیقات ماموران، مخفیگاه سارقان شناسایی که پس از کسب محوز قضایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سردار کامرانی صالح گفت: سارقان در ابتدا منکر هر گونه سرقت بودند که با ارائه مستندات پلیس چاره ای جز بیان واقعیت نداشتند و به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

وی افزود: با اعتراف متهمان، خریداران اموال مسروقه نیز دستگیر که به همراه سارقان به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف بیش از ۳۳۸ هزار نخ سیگار قاچاق در همدان

رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: در پی کسب خبر مبنی بر این که ۲ دستگاه خودرو سواری قصد دارند از استان های غربی کشور مقادیری سیگار خارجی قاچاق را از طریق جاده های همدان به استان های مرکزی انتقال دهند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ رضا زارعی افزود: چهار تیم خودرویی از ماموران در مسیرهای ارتباطی مستقر شده و خودروهای یاد شده را در شهر صالح آباد شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

وی بیان کرد: راننده این خودروها بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کردند که با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودروها متوقف شدند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: یکی از راننده ها ، خودرو را رها کرده و با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد اما راننده و سرنشین دیگر خودروها دستگیر شدند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پس از انتقال خودروها به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازرسی از آن ها، ۳۳۸ هزار و ۵۸۰  نخ سیگار، سه هزار و ۸۳۰ بسته تنباکو قاچاق و بدون مجوز و ۲دستگاه بی سیم دستی غیر مجاز کشف شد.

دستگیری باند سارقان موتورسیکلت در نهاوند

فرمانده انتظامی نهاوند گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت از پارکینگ منازل و سطح معابر و خیابان های شهرستان نهاوند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ شااحمد ساکی افزود: با تجزیه و تحلیل سرقت های صورت گرفته و استفاده از توان اطلاعاتی باند سارقان موتورسیکلت متشکل از هفت نفر که همگی جوان و مجرد بودند شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون عملیات شهرستان به صورت ویژه در این رابطه تشکیل و پس از چند روز تلاش شبانه روزی متهمان در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ ساکی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و مقادیری زیادی وسایل موتورسیکلت شامل باک، زین، چراغ و کاسه چراغ، راهنما، کمک موتورسیکلت و سایر قطعات موتورسیکلت به صورت اوراق شده به همراه مقادیری موادمخدر کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی در مجموع به ۲۴ فقره سرقت موتورسیکلت از پارکینگ های منازل مسکونی و معابر عمومی در سطح شهرستان و اوراق کردن و فروش آن ها اعتراف کردند که در ادامه سه مالخر نیز دستگیر شدند.