کرج - ایرنا - براساس تصمیم کارشناسان در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز و بررسی آخرین وضعیت جوی این استان تمام مهدهای کودک، مدارس و کلاس های مراکز آموزش عالی، دانشگاهها و آزاد البرز فردا دوشنبه دوم دی ماه در نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز روز یکشنبه در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز افزود: بر اساس تصمیم این کمیته و بر اساس داده های هواشناسی هوای استان فردا دوشنبه در شرایط ناسالم برای تمامی گروهها خواهد بود. 

علی درویش پور تاکید کرد که  اعمال قانون برای خودروها  و واحد های آلاینده در این روز اجرا و به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارد به جد برخورد شود.

وی ادامه داد: همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود و شهروندان کرج و فردیس از اتوبوس های عمومی با کرایه نیم بهاء استفاده کنند.

رییس کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز تاکید کرد: خودداری از فعالیتهای ورزشی، بدنی و عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها، سوزاندن لاستیک، فعالیت معادن و کارخانجات از جمله مسایل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار و آلودگی هوا است.

درویش پور گفت: استقرار پایگاه های امداد و نجات اورژانس ، جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی سیار به شهروندان و مراجعان احتمالی در سطح مناطق مختلف شهری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  ۶۲ درصد آلودگی های  هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند بنابراین ضرورت دارد که شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار دهند .

طی  ۱۶ روز گذشته هوای استان البرز به لحاظ کیفی ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم بود.

اداره کل هواشناسی البرز اعلام کرد که بر اثر پایداری جوی، میزان آلاینده‌ها در این استان تا روز چهارشنبه چهارم دی ماه  تشدید می‌ شود.