تهران- ایرنا- منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند؛ امارات متحده عربی مزدور کمکی از سودان و چاد برای ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به بنغازی اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، در حالی که درگیری‌ها در اطراف شهر طرابلس میان نیروهای دولت وفاق ملی و خلیفه حفتر بالا گرفته، امارات متحده عربی با استخدام مزدورانی از سودان و چاد نیروی کمکی برای حفتر به بنغازی اعزام کرده است.

بر اساس این گزارش، «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» رییس نیروهای پشتیبانی سریع سودان که در زمان حاضر معاون رییس شورای حاکمیتی سودان است، در چارچوب توافق‌های قبلی با ابوظبی ۵۰۰ نظامی را به شهر بنغازی که در کنترل خلیفه حفتر است، اعزام کرد.

این گزارش می‌افزاید: همزمان با ورود نیروهای سودانی، ۲۰۰ نظامی از نیروهای جنبش «التناوب و الوفاق» چاد پس از تزریق پول‌های تازه به این طرف‌ها به لیبی اعزام شدند.

بنا بر اعلام این پایگاه خبری، با ورود نیروهای جدید، شمار نیروهای چادی جنبش التناوب و الوفاق که در لیبی حضور دارند به ۹۰۰ تن افزایش یافته است.

منابع آگاه همچنین گفتند؛ مصر نیز که از فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی حمایت می‌کند، شماری نظامی به این کشور اعزام کرده است که مأموریت آموزش و برنامه‌ریزی عملیات را برعهده دارند.

از آغاز تنش‌ها میان دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه از ارتش ملی لیبی و کشورهای ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به ۲ دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس، غرب لیبی تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان دولت موازی دیگری در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رییس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.