تهران - ایرنا - رییس فدراسیون تیراندازی می‌گوید:‌ اعزام‌های برون مرزی زیادی خواهیم داشت و تیراندازان ما همچنان برای کسب سهمیه‌های بیشتر می‌جنگند.

علی دادگر با بیان این مطلب افزود:‌ گلنوش سبقت اللهی و چند تیرانداز دیگر شانس کسب سهمیه المپیک از طریق ارتقا رنکینگ‌شان را دارند و باید در مسابقات مختلفی شرکت کنند تا بخت خود را بیازمایند.

وی افزود: الهه احمدی از ورزشکاران نخبه کشور است که ۲ بار مقام ششمی المپیک را کسب کرده‌ و همه از اینکه او تا این لحظه موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نشده بسیار ناراحت هستیم و تمام تلاش‌مان این است که او بتواند سهمیه توکیو را کسب کند.

این مدیر ورزشی اضافه کرد:‌ تلاش ما پس از کسب سهمیه، تاریخ سازی در المپیک توکیو است و اگر حمایت از بخش‌های مختلف ادامه یابد و بتوانیم شرایط تمرینی خوب و مناسبی برای حضور در مسابقات مختلف فراهم کنیم، کسب نخستین مدال المپیک در رشته تیراندازی دور از دسترس نیست.

دادگر درباره اختصاص بودجه خاص از سوی وزارت ورزش‌وجوانان برای تامین سلاح و مهمات تیراندازان ایرانی برای دستیابی به آمادگی در مسیر المپیک گفت: به طور قطع چنین حمایتی کیفیت تمرینات را ارتقا داده و از سوی دیگر افزایش توان روانی ملی پوشان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: با تخصیص یک میلیارد تومان به عنوان کمک ویژه توسط وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون تیراندازی بسیاری از مشکلات تمرینی ما در مسیر المپیک حل شده که جای قدردانی دارد.

رییس فدراسیون تیراندازی همچنین گفت: اگر تحریم‌ها روی ورزش اثر گذار نبود توان ورزشکاران ما کسب بیش از ۶سهمیه المپیک بود و حقیقت این است که در رشته‌ای مثل تیراندازی که تمرین و مسابقاتش به سلاح و فشنگ باکیفیت بستگی دارد، تحریم‌ها بسیار کمرشکن و تاثیر گذار است.

وی افزود: خوشبختانه در بدترین شرایط ممکن با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی‌المپیک بسیاری از مشکلات فدراسیون تیراندازی برای تمرین ملی پوشان حل شده است.

منبع: وزارت ورزش و جوانان