سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: این دانشگاه ۶۰ طرح در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی را تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رساند.

 نوید دانایی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در طول این ۳۰ سال افتخارهای بسیاری را با وجود رییسان توانمند خود به همراه داشته است و در سال ۹۸، بیش از ۶۰ طرح را در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری خواهد رساند.  

وی افزود: بخش زیادی از این طرح‌ها افتتاح و بخشی دیگر تا پایان سال ۹۸ بهره برداری خواهد شد که بنیادهای توسعه، خیران و حمایت مسوولان استان سمنان در پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی نقش بسزایی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به این که آینده درخشانی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان با توجه به شاخص‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود گفت: به همت مجموعه آموزشی،پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بین‌المللی شدن دانشگاه، حضور فوق تخصص‌ها و متخصص‌ها در دانشگاه که چهار برابر میانگین کشوری است ، رسیدن به شاخص کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان که در ایران و حتی دنیا آمار قابل قبولی است و رسیدن شاخص امید به زندگی در سمنان به ۸۰ سال افتخاراتی است که به همت مردم، خیران و مسوولان استان رقم خورده است.

دانایی هم چنین وجود ۶ بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و ارائه خدمات درمانی از سوی آنان را از دیگر شاخص‌های فعالیت این دانشگاه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲۰ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان فعال هستند و ۱۱ استاد تمام در دانشگاه تدریس و پژوهش می کنند  و از دیگر افتخارات دانشگاه این  است که ۵۱ درصد از افرادی که در دانشگاه پزشک عمومی شدند ، تحصیلات را ادامه دادند و دارای تخصص و فوق تخصص هستند که  آمار بسیار قابل قبول و بالایی است.  

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حال حاضر ۱۱۷ دانشجوری خارجی دارد و امید است در آینده نیز بر این تعداد اضافه شود.