ساری- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امیدواریم تا آخر امسال تعداد گردشگران خارجی کشور به ۱۰ میلیون نفر برسد که نسبت به ۴.۶ میلیون نفر سال ۹۶ بسیار عدد مناسبی است.

علی اصعر مونسان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کاخ صفی اباد بهشهر مازندران در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه بنای تاریخی که در صفی آباد واقع شده از بناهای تاریخی ارزشمند مربوط به دوره شاه عباس با قدمت ۴۰۰ سال است.
وی افزود: هماهنگی هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی با وزارت اطلاعات برای تحویل این بنای تاریخی انجام شده  که بزودی این فضا برای بازدید مردم و گردشگران آماده می شود.
مونسان گفت: وزارت میراث فرهنگی همچنین با استانداری مازندران برای مرمت این بنای ارزشمند تاریخی توافقاتی داشته است و بر این اساس برنامه خوبی برای بهشهر خواهیم داشت تا بهشهر هم همانند غرب مازندران به یکی از مناطق مهم و قطبی در گردشگری تبدیل شود. تا طبیعت و موضوعات تاریخی منطقه از مواهب گردشگری بهره ببرند.
وی در مورد تمهیدات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در مورد سفرهای نوروزی در کشور نیز افزود: هر ساله ستادهای سفر به مناسبت ایام تعطیلات نوروز با حضور ۴۰ دستگاه اجرایی تشکیل می شوند تا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مونسان گفت: در دو سال گذشته پروژه های متعدد گردشگری به مجموعه گردشگری کشور اضافه و تعداد گردشگران خارجی نیز دو برابر شده و امسال امیدواریم تا آخر سال تعداد این گردشگران به عدد ۱۰ میلیون نفر برسد که نسبت به ۴.۶ میلیون نفر سال ۹۶ بسیار عدد مناسبی است.
وی افزود: با همراهی همه دستگاه های اجرایی در جهت معرفی مقاصد جدید گردشگری و تنوع بخشی به محصولات تلاش خواهیم کرد.
وی افزوده شدن بوم گردی ها و هتل بوتیک ها به مجموعه گردشگری و اکوتوریسم را از دیگر اقدامات برشمرد و از مردم خواست: به سایت visitiran.ir مراجعه کنند و تمام مقاصد و موضوعات گردشگری را ببینند.
وی تاکیدکرد: تمام تلاش این است که توزیع مناسب و یکنواخت گردشگری را در کشور داشته باشیم.