دزفول- ایرنا- مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروی زمینی سپاه پاسداران با قهرمانی تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار کرمان در دزفول پایان یافت.

تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار کرمان در این مسابقات مقام نخست را کسب کرد و تیپ هوابرد ۳۳ المهدی جهرم و تیپ صابرین به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت چهار روز به میزبانی آموزشگاه شهید باکری دزفول برگزار شدند.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات با عنوان گرامیداشت شهدای استان خوزستان با شرکت تیپ‌های مردم پایه، لشکرهای عملیاتی و مراکز آموزشی سپاه پاسدراران انقلاب اسلامی برگزار شدند. 

سرهنگ فضل الله آبسری با اشاره به حضور ۲۳۰ ورزشکار در قالب ۳۵ تیم در این مسابقات افزود: این مسابقات در پنج رشته تیراندازی، شنا با مانع، عبور از موانع زمینی، پرتاب نارنجک و دو صحرانوردی به مسافت هشت کیلومتر برگزار شدند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را استعدادیابی، گزینش نفرات برتر برای شرکت در مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروی مسلح جمهوری اسلامی، ارزیابی توان یگان‌های شرکت کننده و بالا بردن سطح آگاهی و آمادگی جسمانی پایوران در تمام ارگان‌ها عنوان کرد.

فرمانده آموزشکاه شهید باکری دزفول افزود: این آموزشگاه برای دومین بار است که میزبان این مسابقات است و برگزیدگان این مسابقات به عنوان تیم منتخب سپاه پاسدارن در مسابقات پنج‌گانه نیروی مسلح جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند که  تیم برتر به مسابقات ارتش‌های جهان اعزام می‌شود