بندرعباس - ایرنا - با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، زمینه اتصال کسب و کارهای خرد به بازار، شبکه سازی، ایجاد زنجیره ارزش، توسعه رشته های نوین و کمک به رشد برندهای استانی و تبدیل آنها به برند ملی فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح های حمایتی حوزه اشتغال است که طی قرارداد سه جانبه پژوهشی توسعه‌ای بین سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی، صندوق کارآفرینی امید و وزارت تعاون و کار  در راستای توانمندسازی اقتصادی متقاضیان مشاغل خانگی در استانها از جمله هرمزگان از ابتدای دی‌ماه در حال اجرا است.

هادی ابراهیمی عصر پنجشنبه درهمین زمینه افزود: این طرح در سه مرحله، بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق، توانمندسازی و آموزش متقاضیان و متصل کردن شاغلان خانگی به بازار فروش انجام می‌شود که هدف آن اجرای فرایند مشاغل خانگی به شیوه نوین، جلب مشارکت فعالان و خیرین، افزایش اشتغال پایدار و اتصال کسب و کارهای خانگی به بازارهای هدف است.

 عملکرد و چگونگی اجرای قانون مشاغل خانگی در سال ۹۵مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی ها، آسیب شناسی‌ها و انجام مطالعات تطبیقی و میدانی، فرآیند قبلی مشاغل خانگی مورد بازنگری قرار گرفت و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به تصویب رسید، در این طرح توسعه فعالیت های شبکه‌ای، راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه‌های آموزشی، بازار توسعه رشته‌های نوین، توجه به مزیت‌هاس نسبی و رقابتی در فرایند شغلی مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته است.