تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

کرمان - ایرنا - لزوم تقویت روحیه انقلابی و پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی با حضور و پشتوانه مردمی و ادامه دار بودن این اقتدار از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه شهرهای استان کرمان است.

جیرفت
 امام جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فتنه‌های دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، اظهار داشت: کلید تمام فتنه‌ها در شکستن روحیه مقاومت است لذا به فضل الهی، آینده انقلاب مشخص بوده و از آنِ حزب‌الهی ها است.
حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر افزود: تشکیل دولت انقلابی محقق شدنی است و چنین دولتی زمینه ظهور را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به سوره عنکبوت گفت: در این سوره مبارکه، بر استمرار فتنه‌ها تاکید شده لذا عده‌ای با دو قطبی کردن جامعه به دنبال ایجاد فتنه هستند.
خطیب جمعه جیرفت افزود: اگر شعار مسوولان با عملکرد آن‌ها متفاوت باشد این نشان از وجود فتنه است.
وی دو قطبی سازی را نقشه فتنه‌گران برشمرد و تصریح کرد: دو قطبی معیشت و مقاومت امروز در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفته لذا این تفکر غلط است که چرا با باج دادن به دشمن نه تنها مشکل معیشت حل نمی‌شود بلکه بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر افزود: مردم از مسوولان مطالبه دارند که متوجه باشند راه حل توسعه کشور در پیمودن گزینه مقاومت و توجه به اقتصاد مقاومتی است لذا می‌طلبد با این روحیه گام بردارند. 
وی ادامه داد: روحیه جهاد و مقاومت، هم با عقل معاد و هم عقل معاش سازگاری دارد.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه چهار هزار توهین علیه دین و انقلاب در روزنامه‌ها نوشته شده است، گفت: در روزنامه‌های متعلق به نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود که خدای جدید با گذشته متفاوت است و در روزنامه دیگری، موسیقی و رقص باید قانونی شود.
وی افزود: رییس یک جناح سیاسی در روزنامه خود می‌نویسد که مشکل این نیست زنان چگونه لباس بپوشند مهم این است که زنان در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند و یکی دیگر از روزنامه‌ها، بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را به اسم کوچک می‌نویسد و عنوان می‌کند که ایشان متعلق به تاریخ است.
خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه برخی به دنبال خارج کردن مردم از دین هستند، گفت: در این زمینه، حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند اسلام مکتبی غنی است و امیرالمومنین (ع) نیز فرمودند عده‌ای حق و باطل را باهم قاطی می‌کنند و آنگاه شیطان می‌آید و فتنه ایجاد می‌شود.
وی افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند دشمن زمانی وارد می‌شود که فضای جامعه غبارآلود شده باشد.
امام جمعه جیرفت به راهپیمایی روز ۹ دی‌ اشاره کرد و گفت: دوشنبه همه مردم با حضور دشمن شکن خود در مراسم راهپیمایی حضور پیدا کنند.

نظام اسلامی ملت ایران با حضور و پشتوانه مردمی به پیروزی و اقتدار رسید و امروز این پیروزی و اقتدار ادامه دارد.

کرمان :

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دو قطبی شدن و غبارآلود شدن فضای جامعه به عنوان عوامل بسترساز ایجاد فتنه سال ۸۸ نام برد که بدنه و ارکان حاکمیت را نشان گرفته بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به ۹ دیماه با عنوان روز بصیرت و میثاق‌ با ولایت به وسیله امت اسلامی و بازخوانی فتنه ۸۸ افزود: مطالعه دقیق در رابطه با این حادثه و فتنه‌های شبیه آن و بعد از آن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: یکی از بسترهای شکل گیری فتنه در آن سال این بود که فتنه‌گران بذرهایی را بکارند که این بذرها به سرعت نتیجه دهد، یکی از بذرها؛ بذر شک و تردید مردم نسبت به ارکان حاکمیت بود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ از ماه‌های قبل بذرهای شک و تردید پاشیده شد ادامه داد: ایجاد شبهه در مورد سلامت نبودن انتخابات آینده یکی دیگر از بذرهای این فتنه بود.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه یک شبکه گسترده‌ در خارج از کشور و داخل بذر شک و تردید را در جامعه کاشتند گفت: نفوذ دشمن در فتنه ۸۸ از قبل از فتنه مشاهده می‌شد.
وی با بیان اینکه دو قطبی شدن جامعه بذر دیگر این فتنه بود و این امر هر روز در جامعه پررنگ‌تر می‌شد تصریح کرد: بخشی از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها در راستای این امر در جامعه شکل گرفته بود و دوقطبی بودن جامعه یعنی فتیله فتنه‌ها را بالا کشیدن بودند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه ایجاد اخلاق بد در بین پیروز شدگان و شکست‌خوردگان در انتخابات بستر دیگر دشمنان سال ۸۸ بود بیان داشت: حضرت علی (ع) در این رابطه فرمودند؛ خودبرتری، فخرفروشی و به رخ دیگران کشیدن سبب ایجاد فتنه می‌شود.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ماهیت فتنه تحریک احساسات و هیجانات است تا احساسات و عواطف بر جامعه حاکم شود گفت: هر جا این ماهیت تحریک شد آنجا بدانید که فتنه رشد می‌کند و این یکی از بخش‌های فتنه ۸۸ بود.
وی غبارآلوده کردن جامعه را یکی دیگر از بسترهای فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: این امر سبب می‌شود تا میدان دید افراد جامعه نسبت به تشخیص حق از باطل کم شود که در فتنه ۸۸ این مهم رخ داد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه ورود خواص با سابقه و در دام افتادن آنها و خودشان را سردمدار کردن این فتنه یکی دیگر از بسترهای فتنه ۸۸ است گفت: در طول تاریخ ثابت شده که اگر خواص که سابقه طولانی مدت دارند به فتنه‌ها ورد نکند، فتنه رخ نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با ببان اینکه به وجود آمدن درگیری‌ها در بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به حاکمیت یکی دیگر از ماهیت‌های فتنه ۸۸ بود تصریح کرد: مدیریت فتنه به وسیله عوامل بیگانه یکی دیگر از ابعاد توطئه سال ۸۸ بود.
وی نقش بی‌بدلیل رهبری شجاع، آگاه، بصیر و مجاهد را یکی درس‌ها مهم فتنه ۸۸ عنوان و خاطرنشان کرد: رهبری با روشنگری‌های پی در پی توانست نقش حیاتی برای حضور مردم در ۹ دی ماه فراهم کند و مردم به دور از گرایش‌های حزبی و فقط به میثاق با ولایت به میدان آمدند.
امام جمعه کرمان همچنین با تبریک روز پرستار گفت: پرستاران عمر خود را در راستای خدمت به مردم می‌گذارند و نقش خطیری را در جامعه ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه پنج نوع ترس (خوف) از خدا داریم که هر کدام یک مرحله‌ای از خدا ترسی هستند افزود: خداوند بر همه رفتارها و گفتارهای انسان در هر موقعیت، مقام و جایگاه ناظر است.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ترس از خداوند؛ ترس از اعمال و رفتار خودمان است گفت: خداوند مراقب همه کارهای ما است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه براساس روایات ترس از خداوند انسان را به سمت اطاعت پیش می‌برد تصریح کرد: باید ترس از مسئولیت‌های فردی و اجتماعی داشته باشیم زیرا باید از این توانایی که خداوند به ما داده است؛ مواظب کنیم تا حق آن ادا شود.

سیرجان :

امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز جمعه گفت : حماسه ۹ دی یاد آور حضور مردم مقابل فتنه گران است و امسال هم در مراسم بزرگداشت نهم دی این حضور بیشتر خواهد بود و استکبار جهانی و آمریکا بدانند عنایت خداوند و درایت و تدابیر رهبری معظم و حضور مردم تا کنون پیروزی و اقتدار نظام اسلامی را رقم زده است و این اقتدار ادامه دارد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی گفت : ملت ایران اجازه نخواهند داد دشمن با به راه انداختن شایعه و دروغ، اختلاف افکنی کند و فتنه ۸۸ یک حرکت ضد نظام و دین بود که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود که با درایت رهبر معظم انقلاب نقشه آنها خنثی شد.

وی با اشاره به طرح مساله استعفای دولت از سوی دشمنان انقلاب گفت: دولت باید با قدرت سرکار مانده و با پیگیری و اجرای برنامه ها، مشکلات را حل کند و امروز این توطئه آمریکایی، عربستانی و صهیونیستی با استعفای دولت ها در عراق و لبنان و شرایط سخت به وجود آمده و این حرکت در این کشورها به خوبی نشان دهنده دست پشت پرده خارجی ها برای آسیب زدن به کشور است تا از این طریق به اهداف خود نزدیک تر شوند.

 خطیب جمعه سیرجان همچنین  از مجمع تشخیص مصلحت نظام در رد لایحه اف ای تی اف قدردانی کرد و گفت : رفاه حال مردم را در نظر بگیریم و فراموش نکنیم ایستادگی ملت ایران نشان داد که می‌شود در برابر شرارت قدرت‌های جهانی بویژه آمریکا ایستاد و آنها را رسوا کرد.